حزب اعتدال افغانستان ادعای روزنامه ای ایرانی را به خاطر تشکیل گروه «حشد الشیعی» رد کرد

© Moderation Party of Afghanistan (Hezb -e- Etidal Afghanistan)حزب اعتدال افغانستان ادعای روزنامه ای ایرانی را به خاطر تشکیل گروه «حشد الشیعی» رد کرد
حزب اعتدال افغانستان ادعای روزنامه ای ایرانی را به خاطر تشکیل گروه «حشد الشیعی» رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
عضو شوید
حزب اعتدال افغانستان ادعای روزنامه‌ ایرانی را تلاش بنگاه‌های توطئه برای چند پارچگی در کتله‌های مقاومت این کشور خوانده و شکایت نامه خود را از این روزنامه ای ایران به سفارت این کشور در کابل سپرده است. 
مرزهای ایران و افغانستان برای 5 روز بسته می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
مرزهای ایران و افغانستان برای 5 روز بسته می‌شود

به گزارش اسپوتنیک، حزب اعتدال افغانستان در واکنش به ادعای روزنامه ای ایرانی به نام «روزنامه جمهوری اسلامی» نوشت: همان‌گونه که اطلاع دارید، پس از محاصره ولسوالی بلخاب از چهار طرف توسط طالبان و بعد از اجماع بزرگان بلخاب مبنی بر ایجاد جبهه مقاومت مردمی، اینجانب بی هیچ امکاناتی به مثابه یک سرباز وطن در خط مقاومت حضور یافتم. خداوند را شکر گزاریم که در نتیجه هم‌دلی و هماهنگی تمام رزمندگان جبهه، حملات شدید گروه طالبان با شکست مواجه گردیده و قلمرو بلخاب از وجود آنان پاکسازی شد. تا این دم نیز بنده در سنگر دفاع از ارزش‌ها در کنار سایر برادران مبارزم حضور دارم و به یاری خداوند تا آخرین قطره خون در برابر دشمنان این وطن ایستادگی خواهم کرد.
این حزب افزوده است، که جبهه‌های مقاومت مردمی متشکل از تمام اقوام و مذاهب افغانستان هستند. در هرگوشه کشور قیام و بسیج ملی با اشتراک تمام مردم افغانستان شکل گرفته است. در بلخاب نیز همان‌گونه که در گذشته همراه با بزرگان این سرزمین از مذاهب و اقوام مختلف افغانستان جبهه مقاومت نخست را بی‌هیچ وابستگی بیرونی تشکیل دادیم، این‌بار نیز مجاهدان سلحشور وطن از مناطق مختلف در این جبهه حضور فعال و تعیین کننده دارند. شمار زیادی از برادران اهل سنت و جماعت ما همین اکنون در کنار ما و در دیگر مناطق افغانستان در مقابل این دشمنان قسم خورده می‌رزمند.
در ادامه این حزب نوشته است، که جبهه مقاومت مردمی بلخاب و سایر جبهه‌ها با حمایت همه جانبه و حرکت مردمی شکل گرفته است و وابستگی به هیچ جناح و هیچ جریان داخلی و خارجی ندارند. این حرکت‌های خود جوش و اخلاص‌مندانه مردمی در حمایت از نظام جمهوری اسلامی افغانستان، قانون اساسی و ارزش‌های ملی و اسلامی ما بوده و تمام رزمندگان این جبهه در هماهنگی با نیروهای نظامی دولت جمهوری اسلامی افغانستان و دوشادوش آنان می‌رزمند و از خاک و ناموس‌شان دفاع می‌کنند. در این شرایط حساس که مردم عزیز ما فارغ از تعلقات و گرایش‌های مذهبی و سیاسی در محوریت مقاومت ملی علیه دشمنان قسم خورده این وطن بسیج شده‌اند، برچسب زدن این قیام ملی به آدرس‌های نامشخص و بیگانه، توطئه‌ای در جهت تضعیف این بسیج ملی شمرده می‌شود.
این حزب درباره خبر روزنامه افزوده است، که اطلاع حاصل کردم که در شماره 12036 مورخ دوشنبه 28 سرطان 1400 یکی از روزنامه‌های جمهوری اسلامی ایران بنام «روزنامه جمهوری اسلامی» خبری با تیتر «حشد الشیعی در افغانستان بپا خاست» با عکس اینجانب و نام «سید حسن الحیدری» چاپ گردیده است که باعث تشویش اذهان هم‌وطنان‌مان گردیده است. بنده با رد کامل این خبر دروغ، اذعان می‌دارم که جز کنار هم‌وطنان عزیزم در هیچ نزاع و جنگ خارجی نبوده‌ام و تا زنده هستم به کسی اجازه نمی‌دهم که از خاک وطن ما علیه منافع ملی و هم‌زیستی مذهبی ما استفاده جویی کند. اگر چه تناقض و پراکنده‌گویی متن آن خبر خود گواه کذب و نادرستی‌اش است اما با آن هم بنده این موضوع را با شدت رد می‌نمایم و نشر چنین اخبار دروغ را به زیان یکپارچگی مردم افغانستان می‌دانم.
در واکنش نامه این حزب همچنان آمده است، که خوبست تا دوستان در مطالب شان به این موضوع هم اشاره کنند که رسانه ها نظرات خود را منعکس می کنند و موضع یک روزنامه الزاما موضع حکومت و دولت ج.ا.ایران نیست اما شکایت خود را از روزنامه مذکور به سفارت ایران تسلیم کرده و تا آخر پیگیری خواهیم نمود.
در پایان این واکنش نامه این حزب آمده است، که جهاد ما در مقابل نیروهای اجیر شده و دشمنان قسم خورده این وطن، فی‌سبیل الله و در حمایت از دستاوردهای نظام و ارزش‌های ملی و فرهنگی ماست. ما بر هیچ قوم و هیچ منطقه‌ای تعرض نکرده‌ایم اما در مقابل استبداد، حق تلفی و تعرض بیگانگان تا پای جان در دفاع از خاک و مردم مان ایستاد هستیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала