پیش بینی عواقب فاجعه بار تغییر اقلیم در جهان

© AP Photo / Noah Berger پیش بینی عواقب فاجعه بار تغییر اقلیم در جهان
 پیش بینی عواقب فاجعه بار تغییر اقلیم در جهان       - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
عضو شوید
دانشمندان انگلس عواقب فاجعه بار تغییر اقلیم را در جهان پیش بینی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به اشاره به Phys.org، دانشمندان دانشگاه نیوکاسل (انگلستان) و اداره هواشناسی پیش بینی کرده اند که تغییرات آب و هوایی منجر به افزایش قابل توجه تعداد طوفان های شدید و نه چندان شدید خواهد شد. چنین طوفان ها باعث جاری شدن سیل فاجعه بار در آلمان و بلژیک شد.  

بارش برف در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2020
بارش برف به جای گرما در آمریکا

دانشمندان از مدل های آب و هوایی با وضوح بالا برای شبیه سازی آب و هوا در اروپا استفاده کردند. فاصله مشبک مدل تقریباً دو کیلومتر است که جزئیات بالایی از سیستم های طوفانی را می دهد.

آنها نشان دادند که در پایان قرن، طوفان های که حالا آهسته در حال حرکت می توانند 14 بار بیشتر در خشکی رخ دهند.

این سرعت پایین طوفان است که باعث افزایش شدید بارندگی می شود، که خطر ابتلا به سیل در سراسر اروپا را فراتر از آنچه که بر اساس مطالعات قبلی انتظار می رفت، افزایش داد.

محققان به این نتیجه رسیدند که در اواخر قرن طبق سناریوی RCP8.5 (در هر قرن افزایش انتشار دی اکسید کربن وجود دارد) در اواخر قرن باران های شدید آهسته گسترش می یابد. اگر بشریت انتشار گازهای گلخانه ای را محدود نكند، می توان در سراسر اروپا عواقب جدی‌تر را از آنچه رخ داد، انتظار داشت. به گفته کارشناسان، دولت های سراسر جهان انتشار گازهای گلخانه ای را خیلی کند کاهش می دهند، اما گرم شدن کره زمین با سرعت بالایی ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала