خواست طالبان از ترکیه: به جای سربازان به افغانستان انجنیران بفرستید

© AFP 2023 / Javed Tanveerخواست طالبان از ترکیه: به جای سربازان به افغانستان انجنیران بفرستید
خواست طالبان از ترکیه: به جای سربازان به افغانستان انجنیران بفرستید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2021
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان می‌گوید که این گروه خواستار برقراری روابط خوب با ترکیه است.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان (گروه ممنوع در روسیه) در گفت‌وگویی با شبکه «تی‌ آر‌ تی» عربی، پیرامون خروج نیروهای خارجی از افغانستان ، کنترول فرودگاه کابل و مذاکرات صلح در دوحه اظهار داشت که این گروه به‌ویژه خواستار حمایت کشورهای مسلمان برای راه حل سیاسی و پایان جنگ در افغانستان بوده و می‌خواهد روابط خوبی با ترکیه داشته باشد.

Turkish army soldiers - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
اخطار طالبان به ترکیه: اگر به اشغال ادامه دهید در برابر تان می‌ایستیم

وی افزود: «ما خواهان برقراری روابط خوبی با ترکیه هستیم. ترکیه برادر ماست، از لحاظ اعتقادی نقاط مشترک زیادی داریم. می‌خواهیم ترکیه فارغ از گذشته به حال و آینده تمرکز کند. پس از آن می‌توانیم گفت‌وگو کنیم».

سخنگوی طالبان خطاب به رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ما از ترکیه می‌خواهیم انجنیران، داکتران، دانشمندان و تاجران را برای کمک به بازسازی کشور ما جذب کند.

مجاهد حضور نیروهای نظامی ترکیه را به عنوان بخشی از ماموریت ناتو در خاک افغانستان «نادرست» خواند. به گفته وی، حافظت از فرودگاه بین‌المللی کابل کار افغان‌ها است و حضور نظامی خارجی در خاک این کشور غیرقابل قبول است. با این حال، وی به بیانیه ملاهبت‌الله رهبر طالبان اشاره کرده که این گروه آماده استقبال از کمک‌های مسالمت‌آمیز هر کشور در بازسازی افغانستان پس از جنگ داخلی است.

پیش از این، رئیس‌جمهور اردوغان آمادگی خود را برای مذاکره با طالبان در مورد حفاظت از فرودگاه کابل ابراز داشت. وی گفت که ستیزه جویان هرگز به حضور ارتش ترکیه در افغانستان اعتراض نکرده اند.

این درحالی است که به دنبال آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان، گزارش شد که قرار است ترکیه مسوولیت تأمین امنیت فرودگاه بین‌المللی کابل را به عهده بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала