ادامه مذاکرات/سفر قریب الوقوع یک هیئت دولتی دیگر به قطر

© @https://twitter.comمذاکرات صلح دوحه
مذاکرات صلح دوحه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2021
عضو شوید
وزارت دولت در امور صلح، از سفر قریب الوقوع یک هیئت بلند رتبه دیگر به قطر، برای ادامه مذاکرات با طالبان خبر‌می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که شدت جنگ، امیدواری‌ها به صلح را کمتر ساخته، وزارت دولت در امور صلح می‌گوید که تلاش‌ها برای ادامه مذاکرات خیلی آسیب ندیده است.

مشاور ارشد این وزارت می‌گوید که یک هیئت دیگر بلند پایه دولت به زودی برای ادامه گفت‌وگوها با طالبان به دوحه خواهد رفت.

 پایان مذاکرات دوحه: توافق بر سر دوام مذاکرات در سطح عالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
پایان مذاکرات دوحه: توافق بر سر دوام مذاکرات در سطح عالی

زمان سفر این هیئت به قطر تا هنوز مشخص نشده اما به گفته مشاور ارشد وزارت دولت در امور صلح، به زودی برای اشتراک در نشست دوم، یک هیئت در سطح بلند آماده می‌شود تا به گفت‌وگوها ادامه دهد، زیرا جنگ فعلی و چالش‌ها بدون مذاکره و تفاهم راه حل دیگری ندارد. در نشست دوم،  امیدواری ها برای همکاری سازمان ملل متحد و کشورهای اسلامی جهت پایان دادن به وضعیت فعلی موجود است.

امیدواری برای همکاری سازمان ملل متحد و کشورهای اسلامی در حالی مطرح می‌شود که هیئت مذاکراتی دولت افغانستان  در چند اخیر با مذاکره کننده‌های گروه طالبان در دوحه دیدار کرد.

از جانب دولت افغانستان عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی و از سوی طالبان، ملا عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر، رهبری مذاکرات را به عهده داشتند.

در گفت‌وگوی گذشته که به همکاری قطر تنظیم شده بود، در مورد آتش‌بس یا هم کاهش خشونت‌ها توافق صورت نگرفت اما هر دو جانب در اعلامیه مشترک‌شان خواهان تسریع روند مذاکرات شدند.

با آنکه هیئت مذاکراتی دولت افغانستان از ماه‌ها به اینسو در قطر است اما گفت‌وگوها با طالبان خیلی کنُدتر پیش رفته و اینسو میدان‌های جنگ هم خیلی داغتر از گذشته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала