تماس اضطراری امام علی رحمان با ولادیمیر پوتین

© Sputnik / Aleksei Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین و امام‌علی رحمان چالش‌های امنیتی از جانب افغانستان را به بحث گرفتند
پوتین و امام‌علی رحمان چالش‌های امنیتی از جانب افغانستان را به بحث گرفتند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
عضو شوید
امروز امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدارلی روسیه صحبت های تلیفونی داشت.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر اطلاعاتی ریاست جمهوری روسیه خبر داده است که امروز امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تلیفونی صحبت نموده وضع افغانستان را تحت بحث قرار داد.

پوتین و امام‌علی رحمان چالش‌های امنیتی از جانب افغانستان را به بحث گرفتند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2021
تماس پوتین با رحمان در مورد وضعیت سرحدات تاجیکستان و افغانستان

گفته شده است که این تماس به ابتکار رهبری تاجیکستان صورت گرفته است.

در خبر آمده است: "طی تماس تلیفونی، موضوعات هم دو جناح، چگونگی توسعه وضع افغانستان، همچنان در مورد آمادگی برای برگزاری اجلاس سازمان همکاری شانخای و اجلاس شورای امنیت دسته جمعی" صحبت های همه جانبه صورت گرفت.

چندی قبل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه حین دیدار با امام علی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان در مسکو اعلام کرد که وضعیت در افغانستان طور قابل قبولی نگرانی ها را در تاجیکستان ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور در این دیدار افزود: "مسایل امنیتی در منطقه بخصوص در ارتباط به حوادثی که در افغانستان رخ ‌می‌دهد، بسیار مهم است. من میدانم که وضعیت شما را نگران ساخته است، شما کاملا حق دارید و این نگرانی درست است".

روز پنج‌شنبه "آندری رودینکو" معاون وزیر امور خارجه روسیه ابراز نگرانی کرده بود که ولایت‌های شمالی افغانستان به نقاط داغ جدید درگیری‌های نظامی تبدیل شده و این وضعیت از لحاظ تأمین امنیت متحدان روسیه در منطقه آسیای مرکزی بسیار قابل توجه است. "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین نیز اعلام کرده که طرف روسی دائماً روند اوضاع کنونی در مناطق شمال افغانستان را با شرکای خود در منطقه مورد بررسی قرار می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала