صالح به اعتراض مردم تخار در کابل: خیمه اعتراض‌تان بی ربط است

© Sputnik / PMصالح به اعتراض مردم تخار در کابل: خیمه اعتراض‌تان بی ربط است
صالح به اعتراض مردم تخار در کابل: خیمه اعتراض‌تان بی ربط است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، به معترضین تخاری گفته است که قطعه نظامی تشکیل دهند و علیه طالب ایستادگی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به خیمه اعتراضی شماری از مردم ولایت تخار در کابل در برگه فیسبوک خود نوشته است: " خیمه اعتراض تان بی ربط است. تمام نهاد های امنیتی و دفاعی در خدمت تان است. شما میتوانید بصورت جمعی یک واحد یا قطعه را تشکیل داده وبا اسلحه و تجهیزات از راه های مختلف وارد مناطق تان شده و برضد طالب دین تان را ادا سازید.

معاون اول ریاست جمهوری گفته است که سرو صدا کردن در پارک زرنگار و پارک شهر نو چیزی ساخته نمیشود. دولت با تمام توان در خدمت تان است.

آقای صالح، به معترضان تخاری مقیم کابل گفته است که می‌توانند، «تولی محلی‌ـ گروپ متحرک چریکی- مفرزه» در چوکات امنیت ملی یا در هر تشکیل و ساختاری که میل دارند، شامل شوند. او گفته هر کسی که به این معترضان مشورۀ گردهمایی اعتراضی در کابل را داده است، مشورۀ ناسنجیده شده است.

به دنبال افزایش نا امنی‌ها، سقوط بی پشینۀ ولسوالی‌ها و تنگ شدن حلقۀ محاصرۀ طالبان بر شهر تالقان مرکز ولایت تخار، باشندگان این ولایت در اعتراض به آن‍چه که بی توجهی حکومت نسبت به مهار نا امنی‌های این ولایت خوانده می‌شود، در منطقۀ وزیر اکبرخان کابل خیمۀ اعتراضی برپا کردند.
این معترضان که از سه روز پیش (۲۸ سرطان) سال جاری بدین‌سو چادر اعتراضی بر افراشته‌اند، حکومت را به بی توجهی نسبت به مهار نا امنی‌ها و کمک نکردن به نیروهای مقاومت مردمی متهم نموده، می‌گویند که حکومت مرکزی کوچکترین توجهی به وضعیت این ولایت ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала