طالبان: خواستار ایجاد یک دولت اسلامی فراگیر در افغانستان هستیم

© Sputnik / Z.Mطالبان: خواستار ایجاد یک دولت اسلامی فراگیر در افغانستان هستیم
طالبان: خواستار ایجاد یک دولت اسلامی فراگیر در افغانستان هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
عضو شوید
عضو هیئت مذاکره‌کننده طالبعضو هیئت مذاکره‌کننده طالبان در قطر گفته است که این گروه به دنبال تصرف افغانستان از طریق نظامی نیست.ان در قطر گفته است که این گروه به دنبال تصرف افغانستان از طریق نظامی نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سهیل شاهین عضو تیم مذاکره‌کننده طالبان در گفتگو با سی‌ان‌ان، اظهار داشته است که آنها به دنبال تصرف نظامی (افغانستان) نیستند.

وی افزود: رویکرد ما این است که به یک راه‌حل صلح‌آمیز مسئله افغانستان برسیم و هدف ما نیز این است که یک دولت فراگیر و اسلامی در افغانستان داشته باشیم تا جایگزین دولت کابل شود.

شاهین تصریح کرد: ما خواستار ایجاد یک دولت اسلامی فراگیر در افغانستان هستیم که همه افغان‌ها در آن مشارکت کنند، به همین دلیل است که با طرف مقابل (دولت افغانستان) در قطر در حال مذاکره هستیم.

این عضو هیئت مذاکره کننده طالبان در مورد پیشروی نیروهایشان در نقاط مختلف افغانستان افزود: " برخی ولسوالی‌ها بدست ما افتاد چرا که نیروهای به ما ملحق شدند، این به معنی آن نیست که ما رویکرد خود را تغییر داده‌ایم.

او نیز افزوده است که آنها 85 درصد خاک افغانستان را در اختیار دارند: اگر دولت کابل 85 درصد از خاک را در تصرف خود داشت حتی با ما گفت‌وگو نمی‌کردند و مذاکرات را متوقف می‌کردند اما ما این کار را نمی‌کنیم.

این درحالیست که روز گذشته، وزارت دفاع ایالات متحده امریکا نیز اعلام کرد که گروه طالبان نیمی از خاک افغانستان را در کنترل خود دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала