قابلیت جدید اینستاگرام به نام «دیدن ترجمه»

© AFP 2023 / Josh Edelsonقابلیت جدید اینستاگرام به نام «دیدن ترجمه»
قابلیت جدید اینستاگرام به نام «دیدن ترجمه» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
عضو شوید
کاربران اینستاگرام در سراسر جهان می‌توانند با استفاده از قابلیت جدیدی به نام «دیدن ترجمه» یا «See Translation»، ترجمه متن قرار گرفته در استوری‌ها را به 90 زبان زنده دنیا مشاهده کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، با وجود این قابلیت جدید هنگامی که یک متن با زبان خارجی در استوری کاربران شناسایی شود، گزینه جدیدی تحت عنوان «دیدن ترجمه» (See Translation) در سمت چپ بالای تصویر نمایش داده می‌شود که کاربران با انتخاب آن می‌توانند ترجمه متن را مشاهده کنند.

اینستاگرام توضیح می‌دهد که این ویژگی جدید در دسترس تمام کاربران جهان قرار خواهد گرفت و در حال حاضر بیش از 50 زبان دنیا را شامل می‌شود تا آن‌ها راحت‌تر با مخاطبان بین‌المللی خود ارتباط برقرار کنند.

ویژگی جدید اینستاگرام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
ویژگی جدید اینستاگرام

اینستاگرام در سال 2016 قابلیت «ترجمه خودکار» را برای نظرات، کپشن‌ها و بیوگرافی کاربران اضافه کرده بود. در آن زمان هنوز استوری‌ اینستاگرام به این پلتفرم اضافه نشده بود و اکنون پس از چندین سال استوری‌های کاربران نیز به قابلیت ترجمه مجهز می‌شود.

اگرچه این ویژگی جدید می‌تواند متن‌ها را ترجمه کند، اینستاگرام می‌گوید که قابلیت ترجمه صوتی در حال حاضر در دسترس نیست. هرچند این شبکه اجتماعی در ماه ثور قابلیت زیرنویس خودکار را به ویدیوهای استوری اضافه کرده بود، به نظر می‌رسد که روزی در آینده بتواند صدای کاربران را نیز ترجمه کند.

با توجه به اینکه اینستاگرام در سراسر جهان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و کاربرانی با زبان‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند و همچنین ویژگی استوری‌های این شبکه اجتماعی نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است، ویژگی جدید اینستاگرام بدون شک یک قدم و پیشرفت رو به جلو محسوب می‌شود.

همچنین اینستاگرام درباره زبان‌های این قابلیت عنوان کرده است که کاربران سراسر جهان می‌توانند متن‌ها را به بیش از 90 زبان مختلف از جمله عربی، هندی، جاپانی و پرتغالی ترجمه کنند. همچنین این قابلیت استوری‌هایی که به زبان فارسی نوشته شده باشد، به زبان انگلیسی ترجمه می‌کند ولی نمی‌تواند متن‌ها را از انگلیسی به فارسی ترجمه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала