نگرانی وزارت خارجه افغانستان از ادامهٔ اظهارات غیرمسلکی وزیر داخلهٔ پاکستان

© Photo / MFA Afghanistanنگرانی وزارت خارجه افغانستان از ادامهٔ اظهارات غیرمسلکی وزیر داخلهٔ پاکستان
نگرانی وزارت خارجه افغانستان از ادامهٔ اظهارات غیرمسلکی وزیر داخلهٔ پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان دریک اعلامیه یک‌بار دیگر نگرانی شدید خود را در مورد ادامه اظهارات غیرمسلکی وزیر داخلۀ پاکستان در پیوند به قضیه ربودن دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد ابراز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه که روز چهارشنبه، 30 سرطان وزارت امور خارجه افغانستان منتشر کرد، آمده است: «در حالی‌که روند تحقیق هنوز تکمیل نگردیده است و مجرمان بازداشت نگردیده اند، ادامه اظهارات یکجانبه و پیش‌داوری‌های غیرمسلکی شفافیت تحقیقات را زیر سوال برده و سبب افزایش بی‌اعتمادی خواهد شد».

اعلامیه می‌افزاید که «شکنجه روحی و جسمی بانو سلسله علی‌خیل در گزارش‌ شفاخانه‌ها به‌صورت واضح درج گردیده است. ما انتظار داریم تا قبل از تکمیل تحقیقات، از پیش‌داوری‌های غیرمسلکی خودداری شود و در عوض همه تلاش‌ها در راستای دستیابی به مدارک و تکمیل روند تحقیقات و همچنان بازداشت و محاکمه عاملان قضیه معطوف گردد».

در اعلامیه همچنان آمده است که وزارت امور خارجه افغانستان متعهد به همکاری همه‌جانبه در روند تحقیق از طریق همکاری هیأت‌های دو طرف می‌باشد.

در اعلامیه همچنان می‌افزاید که «ما امیدواریم تا دلایل وقوع حادثه و نتایج بررسی‌ها، بر مبنای یافته‌های هیأت‌های دو کشور، به زودی تکمیل و اعلام گردد».

این درحالی است که شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان، روز گذشته ( سه‌شنبه 29 سرطان) در یک نشست خبری گفته است که، بر اساس تحقیق آنها هیچ‌گونه شواهدی به دست نیامده که نشان دهد، این رویداد آدم‌ربایی بوده است.

به گفته وزیر داخله پاکستان، سلسله علی‌خیل دختر نجیب‌الله علی‌خیل سفیر افغانستان در اسلام آباد، پس از بیرون شدن از خانه، هر لحظه از انترنت استفاده می‌کرده.

او گفته هدف از این حادثه فقط «بدنام سازی» پاکستان بوده است.

وزیر داخله پاکستان افزوده که بانو علی‌خیل هنگامی که از خانه بیرون شده، چهار مرتبه موترهای تکسی را تبدیل کرده و در این جریان، به جز راننده‌ها هیچ‌کس دیگری در داخل موتر حضور نداشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала