امریکا و روسیه روی از سرگیری پیمان "ترانزیت افغانستان" بحث نمی‌کنند

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation  /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا در خصوص پیمان "ترانزیت افغانستان" با روسیه بحث نمی‌کند
امریکا در خصوص پیمان ترانزیت افغانستان با روسیه بحث نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
عضو شوید
فرستاده ویژه امریکا می گوید تاکنون در خصوص اجرای عملی توافق‌نامه "ترانزیت افغانستان" بحث نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه این کشور گفت که روسیه و ایالات متحده در خصوص اجرای و عملی شدن توافق‌نامه "ترانزیت افغانستان" انتقال محموله نظامی ناتو از طریق فرودگاه اولیانوفسک بحث نمی‌کنند.

افغان‌ها همکار با نیروهای امریکایی به دو پایگاه نظامی امریکا منتقل می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
افغان‌ها همکار با نیروهای امریکایی در دو پایگاه نظامی خارج از افغانستان مستقر می‌شوند

آقای کابلوف در صحبت با رادیو "اخو مسکووی" گفت: "این توافق‌نامه فعال است، اما ما باید مانند همیشه این دیدگاه را از منظر تاریخی در نظر بگیریم. در آن زمان ما هنوز در پایان رمانتیسم روابط روسیه و امریكا بودیم، جایی كه اعتماد خاصی و نوعی حمایت متقابل وجود داشت، یک هدف مشترک: مبارزه با تروریسم. شرایطی به وجود آمد، که چندی بعد امریکایی‌ها از پایگاه استفاده نکردند و خدا حافظ".

قابل ذکر است که در سال 2012، دولت روسیه به ناتو اجازه داد تا از ترانزیت هوایی فردوگاه "اولیانوفسک" برای پشتیبانی نیروهای ائتلاف در افغانستان استفاده کند. در سال 2013 محموله های نظامیان بریتانیایی از این فرودگاه منتقل شد، پس از آن هیچ پروازی ترانزیتی انجام نشد. در سال 2015 دیمیتری مدودف، نخست وزیر وقت روسیه فرمان لغو اجازه حمل و نقل تسلیحات و تجهیزات نظامی ناتو به افغانستان از این فرودگاه را امضا کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала