برای حفظ امنیت رهبران شرکت‌های بزرگ فناوری جهان چقدر هزینه می‌شود؟

© AFP 2023 / DAMIEN MEYERبرای حفظ امنیت رهبران شرکت‌های بزرگ فناوری جهان چقدر هزینه می‌شود؟
برای حفظ امنیت رهبران شرکت‌های بزرگ فناوری جهان چقدر هزینه می‌شود؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
عضو شوید
در گزارشی، هزینه‌های صرف شده برای حفظ امنیت و محافظت از رهبران حوزه فناوری برای سال 2020 منتشر شده که نشان می‌دهد یازده مدیر بزرگ حوزه فناوری برای امنیت خود مجبور هستند هر سال هزینه‌ بالایی صرف کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری هر سال هزینه بالایی را صرف امنیت و حفاظت از خود می‌کنند. مارک زاکربرگ با صرف هزینه 23.4 میلیون دالری در سال 2020 صدرنشینی این فهرست را از آن خود کرده است.

در جایگاه اول این فهرست مارک زاکربرگ قرار دارد که فیسبوک در سال 2020 رقمی بالغ بر 23.4 میلیون دالر هزینه صرف حفاظت وی کرد. رتبه دوم به «شریول سندبرگ» مدیر ارشد اجرایی فیسبوک با صرف هزینه 7.6 میلیون دالری قرار دارد.

ارزش جدید فیسبوک اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2021
ارزش جدید فیسبوک اعلام شد

«سوندار پیچای» مدیرعامل آلفابت سال گذشته میلادی هزینه‌ای برابر با 5.4 میلیون دالر برای محافظت از خود کرد و در جایگاه سوم این رتبه بندی قرار گرفت. «جان زیمر» بنیانگذار و مدیرعامل لیفت (Lyft) نیز با صرف هزینه 2.06 میلیون دالری در جایگاه چهارم و قبل از «لری الیسون» مدیرعامل و بنیانگذار شرکت اوراکل با صرف هزینه 1.71 میلیون دالری ایستاده است.

ایوان اشپیگل موسس و مدیرعامل شرکت اسنپ (Snap) با صرف هزینه 1.67 میلیون دالری قبل از «جف بیزوس» با 1.6 میلیون دالر و «مارک بنیوف» رئیس Salesforce با هزینه 1.31 میلیون دالری است. «دارا خسروشاهی» از اوبر نیز طی بازه زمانی یک سال رقمی در حدود 849 هزار دالر و «لوگان گرین» مدیرعامل Lyft حدودا 599 هزار دالر و در نهایت تیم کوک مدیرعامل اپل نیز با صرف 470 هزار دالر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

علاوه بر این تجزیه و تحلیل جدیدی از فیسبوک نشان می‌دهد که این غول فناوری سال گذشته به صورت کلی مبلغ 46 میلیون دالر برای حفاظت از رهبران عالی‌رتبه خود هزینه کرده است. طبق گزارش وب‌سایت پروتکل، از این رقم 23.4 میلیون دالر صرف امنیت شخصی «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیسبوک شده است در حالی که این رقم در سال 2019 برابر با 20.4 میلیون دالر بوده است.

با این وجود، فیسبوک علت افزایش آن را پروتکل‌های جدید ویروس کرونا و محافظت بیشتر در جریان انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است. برای امنیت شخصی بنیانگذار فیسبوک کمک هزینه قبل از مالیات 10 میلیون دالر و 13.4 میلیون دالر هزینه اضافی لحاظ شده است. با این وجود، حتی نسبت به ثروتمندترین فرد جهان نیز مبلغ بیشتری صرف امنیت زاکربرگ شده است.

فیسبوک در چند وقت گذشته به موارد زیادی از جمله گسترش اطلاعات نادرست واکسین کرونا متهم شده است و حتی جو بایدن، رئیس جمهور امریکا عنوان کرده بود که این شبکه اجتماعی در حال کشتن مردم است. به همین ترتیب سایر رهبران حوزه فناوری نیز با مشکلات امنیتی مواجه شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала