حمله هوایی امریکا در افغانستان

© Courtesy of the US Air Force/Ethan Wagnerحمله هوایی امریکا در افغانستان
حمله هوایی امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
عضو شوید
نیروهای هوایی امریکا در حمایت از نیروهای دفاعی افغانستان، در ولایت قندهار حملات هوایی انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی پنتاگون، تائید کرده است که ایالات متحده امریکا، اخیراً مواضع طالبان را در بخش‌های مختلف ولایت قندهار در جنوب افغانستان هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.
او گفته است که این حملات در حمایت از نیروهای دفاعی افغانستان بوده است.
کربی درباره این حملات بیشتر توضیحات نداد، اما به نقل از یک مقام دیگر وزارت دفاع امریکا، این حملات به تاریخ 21-22 جولای به خواست نیروهای افغان انجام داده شده است.
به گفته این مقام پنتاگون، دو حمله آنها بالای وسایط نقلیه گروه طالبان بوده و اهداف دیگر آنها مواضع طالبان در ولایت قندهار گفته شده است.
حملات هوایی نیروهای امریکایی در برابر طالبان در ولایت قندهار درحالی انجام شده است که چندی پیش ولسوالی اسپین‌بولدک این ولایت به‌دست طالبان سقوط کرد. با سقوط این ولسوالی، شهرک مرزی اسپین‌بولدک و گذرگاه مرزی با پاکستان نیز به‌دست طالبان افتاد.
یادآوری می‌کنیم، که بایدن در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتمبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فبروری سال 2020 در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به امضا رسیده است، متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала