لاوروف: برای انجام مذاکرات صلح در افغانستان، فرمت مسکو بسیار موثر است

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: برای انجام مذاکرات صلح در افغانستان، فرمت مسکو بسیار موثر است
لاوروف: برای انجام مذاکرات صلح در افغانستان، فرمت مسکو بسیار موثر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه، امروز جمعه، اظهار داشت که مسکو تمام تلاش خود را برای برقراری گفت و گو بین دولت افغانستان طالبان به کار خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه، در خصوص مذاکرات میان حکومت افغانستان و طالبان گفت: "از قالب ها و ظرفیت های مختلف برای ایجاد گفت و گو با حضور تمام قوای سیاسی افغانستان، یعنی با مشارکت دولت این کشور، جنبش "طالبان" (ممنوع در روسیه)،و همچنین گروه های سیاسی و قومیتی، از جمله ازبک ها، هزاره و تاجیک ها، استفاده می کنیم. در این راستا جامعه آسیای مرکزی ما را حمایت می کند، و در این چارچوب ما با آمریکایی ها و چین در چارچوب گروه موسوم به "تروئیکا" همکاری می کنیم، گروهی که پاکستان هم به آن پیوسته است. پاکستان همکاری خود را شروع کرده، ایرانی ها فعلا درحال بررسی هستند، رابطه آنها با امریکا بر بررسی و فکر کردنشان تاثیرگذار است."
وزیر خارجه روسیه افزود که روسیه فرمت مسکو را موثرترین قالب می داند، فرمتی که تابه حال چند بار تشکیل شده و با حضور و دربرگیرنده کشورهای آسیای مرکزی صرف نظر از اینکه مرز مشترک با افغانستان دارند یا خیر، همچنین، هند، ایران، پاکستان، چین، امریکا و روسیه بوده است.
وی ابراز امیدواری کرده گفت که هیچ کسی به فکر آزمایش پیمان امنیت جمعی و تلاش برای اقدام تهاجمی علیه هر یک از اعضای آن نباشد.
آقای لاوروف گفت: "اکنون رایزنی هایی در پاکستان انجام خواهد شد. ما برای آنچه که قبلاً ذکر کردم تلاش خواهیم کرد - تا در آنجا (افغانستان) صلح برقرار شود. مواضع ما در قبال همسایگان آسیای میانه این است که کلیه تعهدات در چارچوب «سازمان همکاری شانگهای» همچنان پابرجا باشد.
وزیر خارجه روسیه نیز افزود که عدم وجود روند سیاسی در افغانستان خطرات بیشتری ایجاد می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала