افغان‌ها همکار با نیروهای امریکایی در دو پایگاه نظامی خارج از افغانستان مستقر می‌شوند

© AP Photo / Mohammad Hannonافغان‌ها همکار با نیروهای امریکایی به دو پایگاه نظامی امریکا منتقل می‌شوند
افغان‌ها همکار با نیروهای امریکایی به دو پایگاه نظامی امریکا منتقل می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
عضو شوید
نزدیک به 35 افغان همکار با نیروهای امریکایی به دو پایگاه نظامی این کشور در کویت و قطر مستقر خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، مقام های امریکایی قصد دارند تا حدود 35 هزار افغان را که منتظر ویزای امریکا هستند، به دو پایگاه نظامی در کویت و قطر مستقر کنند. این نوشته در نسخه الکترونیکی وال استریت ژورنال منتشر شده است.

سفارت امریکا در کابل روند صدور ویزای ویژه‌ی مهاجرت به افغان‌ها را از سرگرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
سفارت امریکا در کابل روند صدور ویزای ویژه‌ی مهاجرت به افغان‌ها را از سرگرفت

به گفته منابع این نشریه: "ارتش امریکا در تلاش است تا 35 هزار مترجم افغان همراه با خانواده های شان به دو پایگاه نظامی امریکا در کویت و قطر مستقر کند". در این نوشته در مورد کسانی صحبت شده است که زندگی شان از طرف جنگجویان گروه طالبان زیر تهدید قرار دارد.

در این پایگاه های نظامی حداقل 18 ماه زندگی برای افغان‌ها را فراهم می‌شود، آنها تا زمان بررسی مسائل صدور ویزای مهاجرت شان در این پایگاه حضور خواهند داشت. انتظار می‌رود هزینه این کار "چند صد میلیون دالر" باشد.

بربنیاد اطلاعات رسانه های غربی، نزدیک به 18 افغان همکار با نیروهای امریکایی از جمله ترجمان ها همراه با حدود 53 هزار فامیل شان انتظار دریافت ویزای مهاجرت ایالات متحده امریکا را می‌کشیدند. به دلیل طولانی بودن روند دریافت ویزا، تصمیم گرفته شد که آن‌ها را انتقال دهند.

روزنامه نیویورک تایمز می نویسد که انتقال آنها از افغانستان بخاطر روند بررسی صدور ویزای امریکا، همچنان برگشت دوباره آنها را به افغانستان تضمین نمی‌کند، در صورت که آنها جواب رد دریافت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала