گروه طالبان حملات هوایی اخیر ارتش امریکا را محکوم کردند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان حملات هوایی اخیر از سوی ارتش امریکا محکوم کردند
طالبان حملات هوایی اخیر از سوی ارتش امریکا محکوم کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
عضو شوید
گروه طالبان در واکنش به حملات هوایی اخیر از سوی ارتش امریکا به حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان می گوید که که این گونه حملات سرپیچی علنی از توافق‌نامه صلح دوحه است و عواقبی در پی خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان (ممنوع در روسیه) ، با نشر یک اعلامیه گفته است که نیروهای اشغالگر امریکایی شب گذشته به بخش های از ولایت کندهار و هلمند حملات هوایی انجام داده اند. که در نتیجه آن به مردم ملکی و شماری از جنگجویان این گروه تلفات وارد شده است.

کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ جنگجوی طالبان در روز سوم عید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ جنگجوی طالبان در روز سوم عید

او تاکید دارد که این گروه چنین حملات را محکوم و سرپیچی علنی از توافقنامه‌ی امضا شده می‌داند، که عواقبی خواهد داشت.

سخنگوی گروه طالبان همچنان می افزاید که اشرف غنی رئیس اداره کابل روز گذشته در قول اردوی نیروهای کماندوی اعلام کرد که در شش ماه آینده برنامه عملیات های بزرگ را دارند. این گروه هشدار می دهد که مسئولیت هر گونه تحول نظامی در شش ماه آینده به دوش رهبران دولت افغانستان خواهد بود. جنگجویان این از مناطق تحت کنترل شان با جدیت دفاع خواهند کرد و در صورت دوام جنگ این گروه به حالت دفاعی اکتفا نخواهد کرد.

در ادامه اعلامیه گروه طالبان آمده است که طالبان موقف اصولی و مسالمت‌آمیز دارد، اما دشمنان خارجی و داخلی آن‌ها گام‌های ضد صلح بر می‌دارند و هیچ آمادگی برای مصالحه ندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала