طالبان هم صلح می خواهند

© Sputnik / PMمولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر
مولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
عضو شوید
عبدالسلام حنفی در قطر طی نشستی با نمایندگان کشورهای خارجی اعلام کرد که در سیاست صلح ما تغییری ایجاد نشده است و همچنان بر حل بحران افغانستان از راه گفت‌وگو تاکید داریم.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالسلام حنفی معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر طی نشست آنلاین با نمایندگان کشورهای خارجی اظهار داشت که تمام افغان‌ها باید در امنیت و ترقی افغانستان سهم داشته باشند.

گفتگوهای صلح میان هیأت‌های بلند رتبۀ دولت و طالبان در دوحه وارد دومین روز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
گفتگوهای صلح میان هیأت‌های بلند رتبۀ دولت و طالبان در دوحه وارد دومین روز شد

یکی از آژانس های غربی اظهار داشته است که این نشست آنلاین را «جینان فرانکو پتروزیلا» ی ویژه ایتالیا بر عهده داشت و درباره وضعیت جاری افغانستان، روند صلح، آزادی زندانیان طالبان، خروج نام رهبران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل و برخی موضوعات دیگر تحت غور و بررسی قرار گرفت.

حنفی در این نشست گفت که در سیاست طالبان تغییری درباره صلح ایجاد نشده است و طالبان خواستار حل بحران افغانستان از مسیر گفت‌وگو است.

عبدالسلام حنفی اظهار داشت که طالبان با جهان در بخش حقوق بشر، آموزش و تعاملات همچنان متعهد است و از جامعه جهانی نیز می‌خواهد که در بازسازی افغانستان سهم فعال بگیرند.

نور به طالبان: صلح کنید وگرنه سرکوب خواهید شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2021
نور به طالبان: صلح کنید وگرنه سرکوب خواهید شد + ویدئو

از سوی دیگر، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز اظهار داشت که طالبان ترجیح می‌دهد که مسئله افغانستان از راه گفت‌وگو حل شود، این گروه هیچ دستورکار خارجی ندارد، در امور کسی دخالت نمی‌کند و اجازه دخالت در امور داخلی افغانستان را نیز نمی‌دهد.

این در حالی است که دولت افغانستان طالبان را همواره تاکید کرده است که این گروه تمایل به حل منازعه از مسیر سیاسی را ندارد.

رئیس مرکز اطلاعات و رسانه‌های افغانستان می گوید که اگر طالبان متعهد به صلح هستند، پس چرا آتش‌بس را قبول نمی‌کنند. آنها تلاش می‌کنند تا امارت را ایجاد نمایند که این موضوع پذیرفتنی نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала