Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پیام صلح و همبستگی «توماس باخ» در افتتاحیه المپیک 2020 توکیو

© REUTERS / DENIS BALIBOUSEتومامس باخ
تومامس باخ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
عضو شوید
رییس کمیتۀ بین‌المللی المپیک در مراسم افتتاحیۀ المپیک توکیو 2020 جمع شدن همه زیر پرچم IOC دقیقا پیام صلح و همبستگی است.

به گزارش اسپوتنیک، عصر امروز جمعه – 1 اسد المپیک 2020 توکیو با اجرای مراسم افتتاحیه در ورزشگاه المپیک شهر توکیو رسماً آغاز به کار کرد. پیش از آغاز افتتاحیه به احترام کشته شدگان کرونا تمامی حاضرین در استادیوم یک دقیقه سکوت کردند.

المپیک 2020 توکیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
شمار افراد حاضر برای تماشای مراسم افتتاحیه المپیک توکیو مشخص شد
توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک  در مراسم افتتاحیه المپیک 2020 توکیو گفت:ما به همراه ورزشکارانی از 205 کشور و تیم پناهندگان اینجا، زیر پرچم IOC دور هم جمع شدیم و این دقیقا پیغام المپیک است؛ پیغام صلح. ما می‌توانیم بالاتر، سریع‌تر و قوی‌تر باشیم، مشروط بر اینکه با هم باشیم و این دقیقا همبستگی است که به دنبالش هستیم.»
رییس کمیته بین‌المللی المپیک در ادامه خطاب به ورزشکاران گفت:«همین که شما توانستید دوباره تمرین کنید، مبارزه کنید و رویایتان  را محقق کردید، اتفاق بزرگی است. شما الهام بخش ما بودید تا مبارزه کنیم و این المپیک را برگزار کنیم. همه این‌ها کنار هم باعث می‌شود که ما به همبستگی برسیم.»
باخ در پایان خطاب به مردم جاپان و تیم پناهندگان گفت:«احترامم را به مردم جاپان اعلام می‌کنم که کمک کردند این سفر 10 ساله به نتیجه برسد و المپیک در این شرایط سخت برگزار شود. ما خوشحالیم که شما را اینجا می‌بینیم. این خاصیت ورزش است که فارغ از هر مسئله‌ای ورزشکاران را دور هم جمع می‌کند.»

مراسم افتتاحیه المپیک برای نخستین بار بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود. البته برخی خبرها از بیرون محل برگزاری مراسم حاکی از آن است که با توجه به وضعیت بد کرونا، مردم جاپان راضی به برگزاری المپیک نیستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала