Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چرا کبوترها در المپیک رها نشدند؟

© Flickr / Anton Vakulenkoتحقیقات پلیسی در هند از پرونده جاسوسی با استفاده از کبوتر
تحقیقات پلیسی در هند از پرونده جاسوسی با استفاده از کبوتر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
عضو شوید
کبوترها در مراسم افتتاحیه المپیک پس از نمایش فاجعه بار سال 1988 دیگر استفاده نشدند.

به گزارش اسپوتنیک؛ کبوترها در بازی‌های المپیک نشان دهنده وحدت بین ملت‌ها بود اما از تابستان سال 1988 در سئول طی یک حادثه‌ای زخم شدید دیدند و کمیته بین المللی المپیک جایگزین آنرا معرفی نمود.

کبوترها نشانه جهانی صلح و رفاه هستند، به همین دلیل است که وقتی آن‌ها در مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی - به ویژه المپیک - دیده می‌شوند، حمایت بین کشورها و رقابت عادلانه را القا می‌کند.

با این حال کبوترها در المپیک از تابستان سال 1988 در سئول کوریای جنوبی، به دلیل یک حادثه زخم برداشتند و دیگر دیده‌ نشدند.

در 17 سپتامبر 1988 بیش از 8000 ورزشکار وارد استادیوم المپیک سئول شدند و روحیه آنها برای مراسم افتتاحیه که همه چیز جریان داشت، بالا بود. همه چیز خوب پیش می‌رفت و حتی هنگامی که رله مشعل به پایان‌اش نزدیک شد تا سه کبوتر به آسمان رها شوند که نشانه شروع رسمی بازی‌ها باشد. سه دونده مشعل به دست برای روشن کردن دیگ عظیم به بالای مکان مورد نظر بالا رفتند و همه تشویق می‌کردند. با این حال یک مسئله جزئی وجود داشت که کبوترها به طرف دیگ عظیم رفته بودند و بینندگانی که در تلویزیون تماشا می‌کردند  می‌توجه قتل عام آنها بودند. این سه ورزشکار که در حال صعود بودند، متوجه نشده بودند و هواداران امیدوار بودند که با رسیدن آنها به قله، کبوترها پرواز کنند یا حداقل شعله‌های آتش افروخته نشوند. هیچکدام اتفاق نیفتاد و این سه ورزشکار ندانسته در نشر زنده تلویزیونی و در مقابل جمعیتی که در ورزشگاه المپیک حضور داشتند، چند کبوتر را به آتش کشیدند.

فیلم‌بردار پخش کننده برای جلوگیری از نمایش هرگونه تصویر ناراحت کننده، به سرعت به یک نمای کلی از ورزشگاه روی آورد اما اکثر آنها حدس می‌زدند که چه اتفاقی افتاده است.

مرگ کبوترها غوغایی به پا کرد و از آن زمان کبوترها در مراسم افتتاحیه دیده نشده‌اند، به جای آن بالن یا کاغذهایی که جای‌اش را گرفته‌اند به نمایش در می‌آیند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала