جدال توییتری در واکنش به دیدار محب با نواز شریف در لندن

© @https://twitter.comجدال توییتری در واکنش دیدار محب با نواز شریف در لندن
جدال توییتری در واکنش دیدار محب با نواز شریف در لندن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2021
عضو شوید
دیدار مشاور امنیت ملی رئیس جمهور غنی با نخست وزیر پیشین پاکستان در لندن جدال داغ توییتری بین مقام‌های افغانستان و پاکستان را دامن زده است.

به گزارش اسپوتنیک، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی و سید سعادت منصور نادری، وزیر دولت در امور صلح افغانستان، اخیرا (1اسد)    در لندن با نواز شریف، نخست‌وزیر پیشین پاکستان دیدار کردند. این موضوع به جدال داغ توییتری بین مقام‌های افغانستان و پاکستان دامن زده است.

شورای امنیت ملی در مورد این دیدار نوشت: «حمدالله محب، مشاور امنیت ملی دولت جمهوری اسلامی افغانستان و سید سعادت منصور نادری وزیر دولت در امور صلح، نواز شریف، نخست‌وزیر پیشین پاکستان را در لندن دعوت کرده و در ملاقاتی با وی درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف، بحث کردند.»

طبق اعلام شورای امنیت ملی، دو طرف در این دیدار توافق نظرشان را اعلام کردند که با سیاست احترام متقابل و مداخله نکردن در امور داخلی هم‌دیگر، منافع هر دو ملت تأمین می‌شود.

شورای امنیت ملی گفته است که در این ملاقات تأکید شده است که تقویت دموکراسی در هر دو کشور می‌تواند این کشورها را در مسیر ثبات و رفاه قرار دهد و باعث اتصال منطقه و توسعه تجارت شود.

این دفتر تأکید کرده است که محب حمایت خود را از مبارزات دموکراتیک در پاکستان اعلام کرد و همین طور نخست‌وزیر پیشین پاکستان گفته است که افغانستان قوی و باثبات، برای پاکستان و منطقه مفید است.

این دیدار واکنش شماری از مقام‌های پاکستانی را در قبال داشته است.

فواد حسین چودری، وزیر اطلاعات و نشرات پاکستان، در واکنش به این موضوع در توییترش نوشته است که فرستادن نواز شریف به خارج از پاکستان خطرناک بود؛ زیرا چنین افرادی در توطیه‌های بین‌المللی شریک می‌شوند.

او در ادامه نوشته است که دیدار نواز شریف با حمدالله محب به باور او، بزرگ‌ترین متحد سازمان استخبارات هند در افغانستان، نمونه‌ای از این اقدامات است. وزیر اطلاعات و نشرات پاکستان گفته است که نریندرا مودی نخست‌وزیر هند، محب یا امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری کشور که از دشمنان پاکستان به شمار می‌روند، با نواز شریف دوستان نزدیک هستند.

شهباز گیل، از دستیاران ویژه عمران‌ خان، نخست‌وزیر پاکستان، نیز در رشته توییتی نوشته است که از منابع موثق اطلاع یافته است که محب پیام ویژه نریندرا مودی را به نوازشریف آورده است.

او با اشاره به انتخابات کشمیر گفته است که نتایج این انتخابات جنجالی خواهد شد تا با انتخابات کشمیر تحت تسلط هند یک‌سان مقایسه شود.

 مقام‌های پاکستان این دیدار را به هند نسبت داده‌اند. دستیار ویژه عمران خان تأکید کرده است که در برابر کسانی که علیه ارتش این کشور زهرپاشی می‌کنند، می‌ایستد و اجازه نمی‌دهد که با احساسات کشمیری‌ها بازی کنند.

این سخنان مقام‌های پاکستان با واکنش وحید عمر، رییس اداره ارتباطات استراتژیک و مشاور رییس جمهور غنی روبه‌رو شده است.

عمر نوشته است که مشاور امنیت ملی افغانستان تنها با رهبر مخالف حکومت پاکستان دیدار کرده است و این موضوع به نظر می‌رسد که به پاکستان آسیب رسانده است. او در ادامه خطاب به مقام‌های پاکستان گفته‌ است که تصور کنید، شما به تروریستانی که روزانه مردم افغانستان را می‌کشند، آموزش می‌دهید، تجهیز می‌کنید و برای‌شان پناه‌گاه امن فراهم می‌کنید نیز کمک‌ مالی جمع‌آوری و زخمی‌های شان را درمان می‌کنید. پاکستان به حمایت از طالبان متهم است.

مشاور رییس جمهور افزوده است که پاکستان به تروریستان کمک می‌کند تا حملات علیه مردم افغانستان را برنامه‌ریزی کنند. او مقام‌های پاکستانی را به این پرسش فراخوانده است که آیا می‌دانید این موضوع چقدر دردآور و آسیب‌زا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала