خواست سازمان امنیت و همکاری اروپا برای قطع فوری خشونت‌ها در افغانستان

© @https://twitter.com/mfa_afghanistanسازمان امنیت و همکاری اروپا خواهان قطع فوری خشونت‌ها در افغانستان شد
سازمان امنیت و همکاری اروپا خواهان قطع فوری خشونت‌ها در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2021
عضو شوید
سازمان امنیت و همکاری اروپا ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش خشونت ها در افغانستان، برای ادامه گفتگوهای صلح، برقراری آتش بس و قطع فوری جنگ در کشور تاکید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه امروز شنبه (2 اسد) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که سازمان امنیت و همکاری اروپا و اعضای دایمی و شرکای آسیایی این نهاد طی نشستی که به همکاری سفارت افغانستان در کشور اتریش برگزار شده بود، ضمن بررسی وضعیت امنیتی کشور و پیامدهای منطقه‌یی آن، حمایت‌شان را از حل صلح‌آمیز منازعه و حفظ دستاوردهای دو دهه اخیر اعلام کردند.

در این نشست نماینده‌گان و سفرای کشورهای آسترالیا، جاپان، تایلند، ترکیه، اتحادیه اروپا، آلمان، تاجیکستان، کانادا، امریکا، انگلستان، اوزبیکستان و قزاقستان حضور داشته‌اند و حمایت‌شان را از مردم افغانستان، حفظ دستاوردها و حقوق زنان اعلام کردند.

هم‌چنان طبق اعلامیه وزارت امور خارجه، این کشورها بر ادامه گفت‌وگوهای صلح، آتش‌بس و قطع فوری خشونت‌ها تأکید کرده‌اند.

افزون بر این، هلگا شمید، سکرتر جنرال سازمان امنیت و همکاری اروپا حمایت از حقوق زنان را یکی از موضوعات اساسی در روند مذاکرات صلح دانست.

طالبان حملات هوایی اخیر از سوی ارتش امریکا محکوم کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
گروه طالبان حملات هوایی اخیر ارتش امریکا را محکوم کردند

وزارت خارجه افزود که در این نشست، میرویس ناب، معین سیاسی وزارت امور خارجه نیز حضور داشته و پیرامون افزایش خشونت‌های «غیرقابل وصف گروه طالبان و ارتکاب جرایم جنگی و جنایات ضدبشری از سوی این گروه و تبعات گسترده بشری آن» صحبت کرده است.

معین سیاسی وزارت امور خارجه گفته است که طالبان برخلاف تعهدات‌شان، روابط‌شان را با گروه‌های تروریستی قطع نکرده، بلکه در تبانی با‌ «هراس‌افگنان منطقه‌ای و بین‌المللی» به کشتار بی‌رویه مردم، تخریب زیربناهای افغانستان و نقض گسترده حقوق زنان و شهروندان ادامه داده‌اند.

ناب تصریح کرده است که طالبان و گروه‌های تروریستی هم‌پیمان‌شان با گسترش تندروی خشونت‌آمیز نه‌تنها برای افغانستان، بلکه برای همه منطقه و جهان تهدید بزرگ به‌شمار می‌روند.

در این نشست او در مورد نادیده گرفته شدن فعالیت‌های «تروریستی و تخریبی» طالبان و تبعات امنیتی آن از سوی پاکستان انتقاد کرده و گفته است که انتظار دولت افغانستان این است که اعمال تخریبی طالبان نکوهش شود و به آنان اجازه حضور غیرقانونی در قلمرو دیگر کشورها داده نشود.

سازمان امنیت و همکاری اروپا در حالی بر قطع فوری خشونت تاکید کرده است که طالبان با آغاز روند خروج، حملات‌شان را تشدید کرده‌اند. این گروه در جریان دوونیم ماه اخیر، بیش از 100 ولسوالی را تصرف کرده‌ اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала