فراخوان‌ جامعه بین‌المللی برای پایان جنگ و خشونت در افغانستان

© AFP 2023 / Frederick Florin فراخوان‌ جامعه بین‌المللی برای پایان جنگ و خشونت در افغانستان
 فراخوان‌ جامعه بین‌المللی برای پایان جنگ و خشونت در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2021
عضو شوید
معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان درباره گسترش درگیری‌ها و افزایش خشونت‌ها در کشورش و پیامدهای منطقه‌ای آن هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، نمایندگان آمریکا، اروپا و برخی کشورهای دیگر از جمله آلمان، فرانسه، بریتانیا، نروژ، ایتالیا و پیمان ناتو، پنج‌شنبه، 22 جولای، طی نشستی در «رُم»، پایتخت ایتالیا، درباره اوضاع افغانستان، خواستار توقف درگیری‌ها میان گروه طالبان و نیروهای دولتی افغان، پایان خشونت‌ها و برقراری صلح در این کشور شدند.

بنا به بیانیه صادره از وزارت خارجه آمریکا، نمایندگان کشورهای شرکت‌ کننده در این نشست از گروه طالبان خواستند که هر چه زودتر به حملات نظامی خود در افغانستان پایان داده و به حفظ زیرساخت‌ها و تسهیل کمک‌‌رسانی‌های بشر‌دوستانه متعهد شود.

بر اساس این اعلامیه، کشورهای شرکت کننده در این نشست، ضمن ابراز نگرانی درباره ادامه خشونت‌ها و نقض حقوق بشر در مناطق جنگی در افغانستان از طرف‌های درگیر خواستند که برای حفظ جان غیرنظامیان تلاش کنند.

همچنین از طرف‌های درگیر در افغانستان خواسته شده تا امنیت سفارت‌خانه‌ها، نمایند‌گی‌های دیپلماتیک، نمایندگان رسانه‌ها، فرودگاه‌ها، سازمان‌های غیردولتی و کارمندان افغان و بین‌المللی حفظ شود و امنیت این اماکن‌ و افراد آن از سوی طرف‌های درگیر جنگ تضمین شود.

شمار آوارگان جنگ افغانستان از آنچه که پیش بینی شده بود، افزایش یافته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
شمار آوارگان جنگ افغانستان از آنچه که پیش بینی شده بود، افزایش یافته است

در این بیانیه همچنین از دو طرف مذاکرات صلح افغانستان خواسته شد تا برای برقراری آتش‌بس دائمی و جامع تلاش کنند.

در همین راستا وزارت امور خارجه افغانستان، شنبه، 24 جولای، با انتشار بیانیه‌ای از حمایت «سازمان امنیت و همکاری‌های اروپا» از مذاکرات صلح این کشور خبر داد و گفت:«سازمان امنیت و همکاری اروپا و اعضای دایمی و شرکای آسیایی این نهاد طی نشستی که به همکاری سفارت افغانستان در وین برگزار شده، ضمن بررسی وضعیت امنیتی افغانستان و پیامدهای منطقه‌‌ای آن، بر ضرورت حل مسالمت‌آمیز نزاع در افغانستان و حفظ دستاوردهای این کشور تاکید کردند.

در همین رابطه، میرویس ناب، معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان، با اشاره به گسترش درگیری‌ها و افزایش خشونت‌ها در کشورش نسبت به پیامدهای منطقه‌ای آن هشدار داد.

بنا به اعلام وزارت امور خارجه افغانستان در این نشست که نمایندگان و سفرای کشورهای استرالیا، جاپان، تایلند، ترکیه، اتحادیه اروپا، آلمان، تاجیکستان، کانادا، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، ازبکستان، قزاقستان و فدراسیون روسیه حضور داشتند بر ضرورت توقف درگیری‌ها، برقراری صلح و امنیت در افغانستان تاکید شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала