طالبان: تا زمانی که غنی در قدرت است درخواست آتش‌بس پذیرفته نخواهد شد

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2021
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که قبل از پذیرش آتش‌بس توسط این گروه باید درباره دولت جدیدی که مورد قبول همه طرف‌ها در افغانستان باشد توافق شود.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان و از اعضای مذاکره کننده این گروه درباره شرایط این گروه برای پذیرش آتش‌‎بس اظهار داشت: طالبان زمانی سلاح‌های خود را به زمین می‌گذارند که یک دولت برخاسته از مذاکرات در افغانستان ایجاد شود و برای همه طرف‌های درگیر قابل پذیرش باشد همچنین دولت کنونی نیز از قدرت کنارگیری کند.

شاهین به «آسوشیتدپرس» گفت: «ما به انحصار قدرت باور نداریم، زیرا هر دولتی که در گذشته قدرت را در افغانستان انحصار کرده، موفق نبوده است و نمی‌خواهیم فرمول‌های مشابه را تکرار کنیم».

طالبان دوحه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
شرایط آتش بس طویل المدت طالبان

این عضو ارشد طالبان درخواست دولت افغانستان برای آتش‌بس در شرایطی که اشرف غنی همچنان در قدرت است را مانند درخواست برای تسلیم شدن این گروه دانست و گفت: آن‌ها صلح نمی‌خواهند، آنها تسلیمی می‌خواهند.

وی افزود که پیش از هرگونه آتش‌بس باید توافقی درباره دولت جدید صورت گیرد که مورد پذیرش طالبان و دیگر طرف‌های افغان باشد و در چنین شرایطی دیگر هیچ جنگی وجود نخواهد داشت.

شاهین ادامه داد که پس از ایجاد دولت جدید در افغانستان، زنان با رعایت حجاب حق کار، تحصیل و مشارکت در سیاست را خواهند داشت و برای ترک منزل ملزم به داشتن یک همراه مرد با خود نخواهند بود.

عضو ارشد طالبان در پاسخ به گزارش‌ رسانه‌ها درباره اعمال محدودیت‌های شدید علیه زنان، آتش زدن برخی مدارس و اعدام نیروهای امنیتی تسلیم شده، بدون تایید این گزارش‌ها گفت که برخی فرماندهان طالبان دستورات رهبر این گروه درباره منع رفتارهای سرکوبگرانه و افراطی را نادیده گرفته‌اند و چندین نفر آن‌ها نیز به دادگاه نظامی طالبان فرستاده و مجازات شده‌اند، اما جزئیاتی در این باره ارائه نکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала