گفتگوی تلفونی غنی و بایدن درباره اوضاع افغانستان

© Photo / ARGگفتگوی تلفونی غنی و بایدن درباره اوضاع افغانستان
گفتگوی تلفونی غنی و بایدن درباره اوضاع افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان از تماس تلفونی با جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا درباره روابط دو کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در توییتر اش نوشته است که در تماس تلفونی با جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا درباره روابط دو کشور، گفتگو کرده است.

‌غنی افزود که در این تماس تلفونی، رئیس‌جمهور امریکا یک بار دیگر تعهد اش را بر ادامه همکاری با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ابراز داشته‌است.

رئیس‌جمهور غنی: طالبان می‌خواهند که افغانستان به پناه‌گاه تروریستان تبدیل شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2021
رئیس‌جمهور غنی: طالبان می‌خواهند که افغانستان به پناه‌گاه تروریستان تبدیل شود

رئیس‌جمهور غنی در توییتی نوشت: امشب من در یک تماس تلفونی با رئیس‌جمهور بایدن صحبت کردم. ما درباره روابط در حال تکامل اما مستمر میان دو کشور تبادل نظر کردیم. رئیس‌جمهور بایدن به من اطمینان داد که حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه خواهد یافت و ما اطمینان داریم که آنها [نیروهای افغانستان] از افغانستان دفاع و حفاظت خواهند کرد».

سران امریکا و افغانستان همچنان در مورد اهمیت اتحاد افغان‌ها برای دستیابی به صلح و امنیت پایدار در افغانستان بحث کردند.

وی در توییت دیگری افزود: «ما بر اهمیت اینکه افغان‌ها برای دستیابی به صلح و امنیت در کنار هم باشند و همچنین بر روابط پایدار، حمایت دیپلماتیک و اقتصادی از دولت افغانستان، نیروهای امنیتی و اهمیت حفظ دستاوردهای 20 سال گذشته تأکید کردیم».

در افغانستان درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان جنبش تندرو طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وجود دارد، که قبلاً قلمرو قابل توجهی را در مناطق روستایی این کشور تحت تصرف داشتند و در حال حمله به شهرهای بزرگ بودند. نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان اقدامات مشترک ضد تروریستی در سراسر کشور انجام می دهند.

یادآوری می‌کنیم، که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتمبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فبروری سال 2020 در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به امضا رسیده است، متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала