حمله‌ی ناکام طالبان بر بند سلما در هرات

© Photo / ARG FBبند سلما، هرات افغانستان
بند سلما، هرات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2021
عضو شوید
منابع محلی در ولایت هرات از یک حمله ناکام طالبان بر پاسگاه‌های محافظتی بند سلما خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر رسانه‌های والی هرات اعلام کرده است که از حمله‌ی گسترده جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های محافظتی بند سلما در ولسوالی چشت این ولایت جلوگیری شده است.

پاکسازی ولسوالی کرخ ولایت هرات از وجود جنگجویان طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
پاکسازی ولسوالی کرخ ولایت هرات از وجود جنگجویان طالبان

در خبرنامه‌ی دفتر والی هرات آمده است که جنگ‌جویان گروه طالبان روز گذشته (جمعه، 1 اسد) پس از ماین‌گذاری مسیرهای منتهی به بند سلما، حملات تهاجمی گسترده‌ای را بر پاسگاه‌های محافظتی این بند سازماندهی کرده بودند.

به نقل از خبرنامه، در کمین نیروهای امنیتی و دفاعی، دو طالب کشته و پنج طالب دیگر زخمی شده‌اند. نیروهای امنیتی و دفاعی چهار حلقه ماین دست‌ساز را که قدرت تخریب آن بالا گفته شده است، کشف کرده‌اند.

نیروهای امنیتی و دفاعی ماه گذشته مرکز ولسوالی چشت را تخلیه کردند. در حال حاضر تنها بند سلما در کنترل دولت است و باقی تمام ساحات ولسوالی چشت را طالبان تحت کنترل دارند.

ولسوالی چشت با ولایت‌های ناامن غور و بادغیس مرز مشترک دارد. بند سلما در این ولسوالی بارها مورد حملات طالبان قرار گرفته است.

چندی پیش نسبت به حملات طالبان بر بند سلما و تخریب آن هشدار داده شده بود، اما عبدالصبور قانع، والی هرات گفته بود که هیچ تهدیدی متوجه بند سلما نیست و اگر هم وجود داشته باشد، نیروهای امنیتی و دفاعی آن را دفع خواهند کرد.

بند سلما به هزینه حدود 290 میلیون دالر توسط کشور هند روی رودخانه هریرود ساخته شده است. این بند ظرفیت ذخیره 633 میلیون متر مکعب آب و تولید 42 میگاوات برق را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала