اشرف غنی با جنرال مک کینزی دیدار کرد

© Photo / facebook account of argاشرف غنی با جنرال مک کینزی دیدار کرد
اشرف غنی با جنرال مک کینزی دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2021
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان، با قوماندان فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) و هیات همراه اش، شام امروز دیدار نمود.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان در خبرنامه‌ای اعلام کرده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان شام امروز با جنرال مک کینزی قوماندان فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا دیدار و مورد وضعیت افغانستان گفتگو کردند.
براساس گزارش سرویس مطبوعاتی ارگ، دو طرف در مورد اولویت های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و حمایت از آنان و همچنان بهبود وضعیت امنیتی، بحث و تبادل نظر کردند.
درعین حال، فرمانده سنتکام، در خصوص صحبت تیلفونی اخیر رئیس جمهور جو بایدن با رئیس جمهور غنی، جزئیات ارائه نمود.
پیش از این، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی خود با رئیس جمهور کشور اشرف غنی بر ادامه حمایت 3،3 میلیارد دالری ایالات متحده ازبه ارتش افغانستان اطمینان داد.
طی این تماس، دو رئیس جمهور توافق کردند که حمله کنونی طالبان با تعهدات این گروه برای حل و فصل صلح آمیز مغایرت دارد.
غنی همچنین پس از این تماس در حساب توئیتر خود نوشت که بایدن به وی در مورد ادامه حمایت ایالات متحده از نیروهای مسلح افغانستان اطمینان داد.
وی افزود که با بایدن در مورد همکاری بین دو کشور، حمایت اقتصادی و دیپلماتیک از دولت و ارتش افغانستان و اهمیت "حفظ دستاوردهای 20 سال گذشته" گفتگو کردند.
یادآوری می‌کنیم، که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتمبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فبروری سال 2020 در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به امضا رسیده است، متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала