افغانستان از مستندسازی و پیگیری جنایات طالبان استقبال می‌کند

© Photo / MFA / MFAافغانستان از مستندسازی و پیگیری جنایات طالبان استقبال می‌کند
افغانستان از مستندسازی و پیگیری جنایات طالبان استقبال می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2021
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان از گزارش اخیر دیده اخیر دیده‌بان حقوق بشر مبنی بر مستندسازی خشونت‌ها و جنایات طالبان استقبال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه با نشر خبری می‌گوید که کابل این جنایات نابخشودنی را به شدت تقبیح می‌کند.

وزارت امور خارجه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
واکنش وزارت خارجه به سفر هیأت طالبان به ترکمنستان

در خبرنامه آمده است که «گزارش‌های منابع مستقل و رسانه‌ها نشان‌ می‌دهند که نیروهای طالب در ساحات تحت تصرف و تسلط‌‌شان مرتکب جنایات نابخشودنی و قابل پیگیرد از قبیل بازداشت‌های غیرقانونی، قتل و کشتار خودسرانه، شکنجهٔ غیرنظامیان، ازدواج اجباری و نقض حقوق اساسی مردم به‌ویژه زنان می‌شوند».

خبرنامه می‌افزاید که «دولت جمهوری اسلامی افغانستان از جامعۀ جهانی، سازمان‌های حقوق بشری، و محکمۀ جرایم بین‌المللی (ICC) می‌خواهد تا در جلوگیری از جنایات فجیع و سازمان‌یافتهٔ طالبان و محاکمهٔ عاملان آن با دولت جمهوری اسلامی افغانستان همکاری نمایند تا به فرهنگ معافیت از جنایت در افغانستان پایان داده شود».

این وزارتخانه همچنان می‌گوید که «افغانستان ضمن قدردانی از تلاش‌های نهاد‌های بین‌المللی مستقل و معتبر مبنی بر تأیید عدم پابندی طالبان به تعهدات بین‌المللی و توافقنامۀ صلح دوحه، بر برگزاری نشست فوق‌العادۀ شورای حقوق بشر و ارسال هیأت حقیقت‌یاب سازمان ملل، به منظور بررسی و پیگیری تخطی‌ها و جنایات ضد بشری طالبان تأکید می‌کند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала