امریکا قصد ندارد نظامیان خود را از عراق خارج سازد

© AP Photo / Mindaugas Kulbisامریکا قصد ندارد نظامیان خود را از عراق خارج سازد
امریکا قصد ندارد نظامیان خود را از عراق خارج سازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2021
عضو شوید
امریکا قصد ندارد نظامیان خود را از عراق خارج سازد بلکه با عناوین دیگری آن‌ها را در این کشور نگه خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، نخست‌وزیر عراق نیز پیش از ظهر امروز راهی امریکا شد تا فردا (دوشنبه) مهمان «جو بایدن» باشد و ادامه گفت‌و‌گوهای استراتژیک را به دست بگیرد. دولت عراق از مدت‌ها پیش گفته که در این سفر قرار است تاریخ خروج نظامیان امریکایی از عراق نهایی شود، اما روزنامه نیویورک تایمز روایت دیگری دارد و مدعی است که خروج نظامیان امریکایی از عراق واقعیت ندارد و همه این‌ها یک پوشش سیاسی است.

عراق به امریکا وعده انتقام داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
عراق به امریکا وعده انتقام داد

براساس گزارش، کاظمی به واشنگتن می‌رود تا از رئیس‌جمهور امریکا بخواهد که تمامی نیروهای رزمی این کشور را از عراق خارج سازد
نیویورک تایمز در ادامه به نقل از مقامات امریکایی در وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) و مقامات دیگر که نامی از آن‌ها نبرده، نوشته است که به نظر می‌رسد امریکا با درخواست نخست‌وزیر عراق برای تعیین موعد خروج نیروهای رزمی‌اش از امریکا موافقت کند، اما قرار نیست حتی یکی از ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی حاضر در عراق نیز این کشور را ترک کند و صرفا نقش و نوع کارکرد آن‌ها بازتعریف خواهد شد و نیروهای امریکایی با عناوین دیگری در عراق باقی خواهند ماند.
پیش از این، نخست وزیر عراق گفته بود که کشورش دیگر به نیروهای جنگی امریکایی برای جنگ با داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) احتیاج ندارد، اما تمدید بازه زمانی حضور رسمی آنها در عراق، به نتیجه مذاکرات این هفته با مقامات امریکایی بستگی دارد.
اعزام نیروهای امریکایی برای آموزش و مشاوره نیروهای عراقی توسط ایالات متحده بر اساس تصمیم باراک اوباما در سال 2014 آغاز شد. این اقدام در پاسخ به اشغال بخش وسیعی از مناطق غربی و شمالی عراق توسط داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) صورت گرفت که به نظر می‌رسید امنیت بغداد را نیز تهدید می‌کند. اوباما، هشت سال پس از حمله امریکا، در سال 2011 نیروهای امریکایی را کاملاً از عراق خارج کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала