Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

توکیو 2020؛ از گرمای شدید هوا تا هشدار IOC بخاطر کرونا

© REUTERS / Kim Kyung-Hoon/PoolМужчина фотографируется у Олимпийских колец после мероприятия по случаю 100 дней до Олийписких игр в Токио
Мужчина фотографируется у Олимпийских колец после мероприятия по случаю 100 дней до Олийписких игр в Токио  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2021
عضو شوید
مسابقات المپیک توکیو با درخشش ورزشکاران کشورهای مختلف و البته حاشیه های فراوان در روز دوم پیگیری میشود.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که نگرانی از شیوع کرونا در دهکده المپیک و در بین ورزشکاران زیاده شده میرود، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) هشدار داد که ورزشکاران حاضر در بازی‌های توکیو از مقررات سخت علیه کووید ۱۹ معاف نیستند. این در حالی است که شناگران ماسک‌های خود را در حالی که روی سکو می‌رفتند برداشته و همدیگر را در آغوش می‌گرفتند.

مارک آدامز سخنگوی کمیته بین المللی المپیک از همه ورزشکاران خواست تا قوانین را رعایت کرده و در همه شرایط به جز زمان مسابقات، خوردن و خوابیدن ماسک بزنند.

همچنین به شرکت‌کنندگان در این بازی‌ها گفته شده فاصله اجتماعی با سایر ورزشکاران را رعایت کرده و از گرفتن عکس‌های دسته جمعی روی سکوها پرهیز کنند.

این در حالیست که همه ۱۲ ورزشکار کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا بعد از مسابقات ۴ در ۱۰۰ متر زمانی که روی سکو رفتند ماسک نداشتند و همدیگر را نیز در آغوش گرفتند.

یک معضل دیگر رقابت های المپیک توکیو که از قبل هم به آن پرداخته و پیش بینی شده بود، گرمی شدید هوا است.

در جریان توزیع مدال المپیک در مسابقات تیراندازی یک داوطلب به دلیل گرمای شدید بیهوش شد.این داوطلب بعد از اهدای مدال تفنگ بادی ۱۰ متر مردان، از سکو فاصله گرفت تا مدال آوران عکس یادگاری بگیرند اما بعد از مدتی این داوطلب از شدت گرما روی زمین سقوط کرد.کارمندان و کادر پزشکی به سمت این داوطلب رفتند و با برانکارد او را به مرکز درمانی منتقل کردند.

پیش از این یک کماندار روس در جریان مسابقه به دلیل شدت گرما و رطوبت بیهوش شده بود. به دلیل گرما کمیته بین‌المللی المپیک مسابقات دوی ماراتن و پیاده روی را به ساپورو منتقل کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала