لانست مقصر گسترش بیماری همه‌گیر کرونا در جهان

© Photo / Public domain / CDC / Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAMلانست مقصر گسترش بیماری همه‌گیر کرونا در جهان
لانست مقصر گسترش بیماری همه‌گیر کرونا در جهان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2021
عضو شوید
نشریه طبی لانست به پنهان کردن حقایق در مورد خطر بیماری همه‌گیر کووید-19 متهم شد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دیلی‌میل به نقل از کتاب محقق طبی مدیر ولکام تراست «جرمی فارار» گزارش داد، از ابتدای شیوع کرونا، نشریه طبی بریتانیایی لانست دسترسی منحصر به فرد به کارهای عملی داشت که ارتباط عامل بیماری‌زا را از فرد به فردی دیگر تایید می‌کرد، آنها آنها را پنهان نگاه داشت.

چین طرح پیشنهادی سازمان جهانی صحت برای بررسی کرونا را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
چین طرح پیشنهادی سازمان جهانی صحت برای بررسی کرونا را رد کرد

به گفته این متخصص، اطلاعات به دست داشته این نشریه در همان ابتدای شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، می‌توانست از افزایش تعداد عفونت‌ها جلوگیری و جان میلیون انسان را نجات دهد. با این حال سردبیران لانست اولین تحقیق طبی چینی را «وقتی هر ثانیه در حال حساب بود» منتشر نکردند و همچنان به توصیه‌های اپیدمیولوژیست‌های برجسته توجه نکردند.

مدیر ولکام تراست خاطرنشان کرد شواهدی مبنی بر این که انتشار ویروس توسط حامل بیماری یا حامل گسترش می یابد، همچنان در دسترس عموم قرار نگرفته است. وی افزود: جهان باید فوراً این را می‌دانست. <...> که سرعت شاید در هنگام شیوع بیماری بیش از هر چیز دیگری مهم بود.

فارار خاطرنشان کرد که در چین در مورد خطر ویروس جدید در اواخر سال 2019 میلادی، زمانی که اولین موارد آلودگی در شهر ووهان ثبت شد، صحبت کردند. ظاهراً نشریه لانست تحت فشار مقامات چینی بود که نمی‌خواستند این اطلاعات منتشر شود.

بیماری همه‌گیر کرونا برای نخستین بار در دسمبر سال 2019 میلادی در شهر ووهان ولای هوبئی، کشور چین شناسایی شد و به سرعت قلمرو شهرهای دیگر چین را گرفت تا بالاخره در سراسر جهان گسترش یافت.

در 11 ماه مارچ سال 2020 میلادی، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر در سراسر جهان تبدیل شده است. از آن زمان تاکنون، بیش از 193 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شدند و کرونا جان بیش از 4.15 میلیون نفر را گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала