ویروس های نامعلوم خطرناک در تبت کشف گردید

© AP Photo / Awang Zhaxi/Xinhuaده ها ویروس ناشناخته در یخ بند های تبت کشف شده است
ده ها ویروس ناشناخته در یخ بند های تبت کشف شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2021
عضو شوید
دانشمندان دریافته اند که نمونه های یخ گرفته شده از کوه های تبت که تقریباً 15000 سال عمر دارند، حاوی ویروس های زیادی است که هنوز نامعلوم است

به گزارش اسپوتنیک، ده ها ویروس منجمد در یخ های باستان، نگاه تازه ای به تکامل این موجودات غیر معمول می دهند.

اغلباً یخچال ها به عنوان "کپسول زمان طبیعی" یاد می شود، زیرا ذرات گرد و غبار، ردپای گاز، میکروب ها و مواد گیاهی را از دوره های مختلف زمانی جذب می کند. با رشد یخچال و فریزر، تعداد این لایه ها نیز افزایش می یابد، به همین دلیل دانشمندان می توانند هسته های یخ را حفاری و مطالعه کنند تا اطلاعات زیادی در مورد آب و هوای باستان، ترکیب جو و انواع زندگی در مناطق مختلف کشف کنند.

نوع لامبدا ویروس کرونا در 30 کشور به ثبت رسیده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
نوع "لامبدا" ویروس کرونا در 30 کشور به ثبت رسیده است

در مطالعه جدید دانشمندان دانشگاه ایالت اوهایو، هسته های یخی 14 هزار و 400 ساله در قله بالای یخی گولیا در فلات تبت حفر شد. این تیم سپس این نمونه ها را از نظر ویروس تجزیه و تحلیل کرده و کدهای جنیتیکی 33 مورد را شناسایی کرده است. مشخص شد که چهار ویروس به انواع شناخته شده باکتریوفاژها تعلق دارند (که وظیفه آنها شکار باکتری ها است) ، اما 28 باقی مانده با هیچ یک از انواع شناخته شده مطابقت ندارند.

این تیم حدس می زند که ویروس ها به احتمال زیاد از گیاهان و خاک سرچشمه گرفته باشند، اما لزوماً از سرما جلوگیری نمیشود - در واقع، به نظر می رسد که نیمی از آنها حتی در یخ نیز می توانند کاملاً زنده بمانند.

متیو سالیوان، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: "این ویروس ها می توانند در شرایط اضطراری رشد کنند. آنها دارای جن خاص هستند که به آنها کمک می کند تا سلولها را در شرایط سرما آلوده کنند."

پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2021
هشدار سازمان بهداشت جهانی از گسترش انواع خطرناک‌تر ویروس کرونا

آلودگی رسوبات باستانی به میکروب های مدرن یک مشکل جدی برای این نوع تحقیقات است و بنابراین دانشمندان روش جدیدی برای عقیم سازی هسته های یخ ایجاد کرده اند. آنها 0.5 سانتی متر مواد بیرونی را ابتدا با تراش نوار، سپس شستشو با اتانول، و در نهایت با آب پاک شستند. پس از آن، امکان بررسی قسمت داخلی هسته برای آلودگی وجود داشت.

در نتیجه، هیچ اثری از این آلاینده های شبیه سازی شده در هسته های یخ داخلی یافت نشد.

محققین می گویند که توانایی مطالعه بهتر میکروب های باستانی می تواند دانشمندان را در درک بهتر تاریخ تکامل خود و همچنین چگونگی کنار آمدن با تغییرات آب و هوا در گذشته - و اینکه چگونه ممکن است در آینده انجام دهند، کمک کند. روش عقیم سازی همچنین می تواند برای کشف توالی جنیتیکی ویروسی در نمونه های گرفته شده در مهتاب یا مریخ مفید باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала