شیوع یک بیماری علاج ناپذیر در آمریکا

© Depositphotos.com / pista23شیوع یک بیماری علاج ناپذیر در آمریکا
شیوع یک بیماری علاج ناپذیر در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2021
عضو شوید
پزشکان آمریکایی از شیوع یک بیماری قارجی صعب العلاج در ایالات متحده خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نیویورک تایمز، ویروس قارچی موسوم به Candida auris  که در برابر تمام انواع دارو ها مقاوم است در چندین بیمارستان تگزاس و واشنگتن شیوع پیدا نموده است.

خاطرنشان می شود که اوایل امسال برای اولین بار این عفونت در ایالات متحده ثبت شد. حدود یک سوم از بیمارانی که به این عفونت مبتلا شده بودند ، در عرض یک ماه فوت کردند و در چندین بیمار دیگر این عفونت خون آنها را مصاب ساخت.

موکورمایکوزیس یا قارچ سیاه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2021
موکورمایکوزیس یا "قارچ سیاه" + داده نمایی

پزشکان تصریح می کنند کسانی که به بیماری کاندیدا اوریس مبتلا شده اند از همان ابتدا به به بیماری های دیگر مبتلا و سیستم ایمنی بدن شان ضعیف بوده است، برای افراد سالم، عامل بیماری زا نسبتاً بی خطر است.

کارشناسان بر این باورند که COVID-19 سرعت انتشار عفونت قارچی را تسریع کرده است.

گفتنی است قارچ میکروسکوپی «کاندیدا اوریس» نخستین بار در سال 2009 میلادی در مجرای گوش بیماری در جاپان کشف شد، تاکنون سبب مرگ چندین نفر در بیمارستان‌های مختلف جهان شده است. دو دانشمند قارچ‌شناس فرانسوی اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند که کاندیدا اوریس در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها و چرک‌خشک‌کن‌ها بسیار مقاوم است.

 این قارچ مهلک در برابر انواع داروها دوام می‌آورد و تنها در مدت چند هفته در محیط درمانی گسترش پیدا می‌کند. کاندیدا اوریس در زمان بستری‌های طولانی مدت بیماران، از طریق کاتترهای وریدی، یا در هنگام جراحی و از هر طریق دیگری خود را به پوست بدن انسان می‌‌چسباند و به سادگی از بین نمی‌رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала