مشاهده زوال عقل در بهبودیافتگان از بیماری کرونا

© Fotolia / Sudok1 مشاهده زوال عقل در بهبودیافتگان از بیماری کرونا
 مشاهده زوال عقل در بهبودیافتگان از بیماری کرونا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2021
عضو شوید
دانشمندان کالج امپریال لندن و دانشگاه کمبریج دریافته اند که به میزان قابل توجهی در سطح هوش افرادی که از COVID-19 بهبود یافته اند، کاهش مشاهده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان کالج امپریال لندن و دانشگاه کمبریج دریافته اند که به میزان قابل توجهی در سطح هوش افرادی که از COVID-19 بهبود یافته اند، کاهش مشاهده شده است.

نتیجه این تحقیق در The Lancet منتشر شده است.

همانطور که کارشناسان دریافته اند، اکثر کسانی که بهبود یحاصل کرده اند، از جمله کسانی که به شکل خفیف به کرونا مبتلا شده بودند، در انجام کارهای آزمایشی خیلی بیشتر از کسانی که با ویروس مواجه نشده اند، مشکل داشتند.

بیشترین دشواری هنگام حل مسائلی که نیاز به استدلال و مهارت برنامه ریزی دارند، آشکار گردیده. علاوه بر این، نتایج داده های قبلی در مورد علائم COVID-19 طولانی مدت، به ویژه زوال عقل، مشکلات تمرکز و انتخاب کلمه را تأیید کرد.

Модель человеческого мозга - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
شناسایی عوارض مغزی ویروس کرونا

برخی از این تغییرات هفت ماه پس از بستری شدن در بیماران مشاهده شده است. دانشمندان نتیجه گرفتند که این یکی از عواقب طولانی مدت عفونت است، که همچنین افزایش خطر انسداد عروق و آمبولی ریوی در COVID-19 و از سوی دیگر، کمبود اکسیژن در سلول ها را توضیح می دهد.

میزان عوارض با زیاد شدن سن افزایش یافته و در 39 درصد افراد 19 تا 49 ساله مشاهده شده است، در حالی که در گروه سنی 50 سال و بالاتر این میزان 51 درصد است. پس از رخصت از بیمارستان، 27 درصد اظهار داشتند که نسبت به قبل از مبتلاشدن به COVID-19 کمتر قادر به مراقبت از خود می باشند.

پیش از این نیز گروهی از دانشمندان مرکز فیزیک و پزشکی ماکس پلانک و مرکز ایمنی درمانی آلمان توانایی ویروس کرونا را در تأثیر بر سلولهای خون کشف کردند که نتیجه این مطالعه در مجله Biophysical Journal منتشر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала