پاکستان: هند در 20 سال گذشته افغانستان را پناهگاه تروریسم ساخته است

© Flickr / Shahzeb Younas پاکستان: هند در 20 سال گذشته افغانستان را پناهگاه تروریسم ساخته است
 پاکستان: هند در 20 سال گذشته افغانستان را پناهگاه تروریسم ساخته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی پاکستان گفته است هند در 20 سال گذشته افغانستان را به پناهگاه تروریستان تبدیل کرده تا از آن طریق تروریسم را به پاکستان بکشاند.

به گزارش اسپوتنیک، موئید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان در مصاحبه با شبکه‌ی تلویزیونی «د وایر» روز شنبه که در هند نشرات دارد گفته است که هند افراد خود را در هیأت کارگرانی که برای توسعه کار می‌کنند به افغانستان می‌فرستد تا آنان از آن طریق تروریسم را به پاکستان بکشاند.

  امرالله صالح: قطعه سرخ طالبان توسط ارتش پاکستان مدیریت می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2021
امرالله صالح: قطعه سرخ طالبان توسط ارتش پاکستان مدیریت می‌شود

مشاور امنیت ملی پاکستان گفته است که این کار هند برای پاکستان پذیرفتنی نیست و افغانستان نباید هیچگاه به پناهگاه تروریست‌ها مبدل شود.

یوسف در مورد پرسشی راجع به آینده افغانستان گفته است که پاکستان از هر تصمیمی که افغان‌ها در مورد آینده‌ی خود می‌گیرند، استقبال می‌کند.

او تأکید کرده است: «ما علایق مشخص و خطی که چه کسی به کجا برود نداریم. اگر هر کسی تلاش کند، از بیرون چیزی را تحمیل کند، کارگر نمی‌افتد».

مشاور امنیت ملی پاکستان همچنین تأکید کرده است که کشورش از توافق سیاسی که منجر به صلح در افغانستان شود حمایت می‌کند.

آقای یوسف در پاسخ به این پرسش که اگر طالبان قدرت را با زور بگیرد، پاکستان حاکمیت طالبان را به رسمیت می‌شناسد یا خیر، گفته است: «ما خواهیم دید که واکنش جهان چه خواهد بود و مطابق به آن تصمیم خواهیم گرفت».

محب هشدار داد: قرار است 15هزار جنگجوی تازه از مدارس پاکستان وارد افغانستان شوند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
محب هشدار داد: قرار است 15هزار جنگجوی تازه از مدارس پاکستان وارد افغانستان شوند

مشاور امنیت ملی پاکستان درحالی هند را به تمویل تروریسم در افغانستان متهم می‌کند که خود پاکستان متهم اصلی تمویل تروریسم در افغانستان است. هم افغانستان و هم جامعه‌ی جهانی بارها با صراحت پاکستان را به تمویل تروریسم در منطقه متهم کرده است.

پس از آنکه ایالات متحده‌ی امریکا توافق‌نامه‌ی آوردن صلح به افغانستان را امضا کرد و بر مبنای آن نیروهایش را از افغانستان خارج کرد، سازمان ملل متحد بارها اعلام کرد که هنوز رابطه‌ی گروه‌های تروریستی از جمله القاعده با این گروه قطع نشده است.

گزارش‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که طالبان به گروه‌های تروریستی پناه داده‌اند.

 این درحالی است که هسته‌ی رهبری طالبان در پاکستان بسر می‌برند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала