بازداشت چهار خبرنگار محلی در قندهار

© AFP 2023 / Jangir بازداشت چهار خبرنگار محلی در قندهار
 بازداشت چهار خبرنگار محلی در قندهار   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2021
عضو شوید
ریاست امنیت ملی از بازداشت چهار خبرنگار محلی در قندهار خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، انجمن خبرنگاران آزاد افغانستان گفته است که ریاست امنیت ملی قندهار چهار روزنامه‌نگاری را که برای تهیه گزارش تحقیقی از کشتار غیرنظامیان به دست طالبان به اسپین بولدک ولایت قندهار رفته بودند، بازداشت کرده است.

حمله طالبان به سپین بولدک قندهار و تصرف بخشی‌هایی در امتداد خط دیورند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
حمله طالبان به سپین بولدک قندهار و تصرف بخشی‌هایی در امتداد خط دیورند

انجمن خبرنگاران آزاد افغانستان روز دوشنبه، چهارم اسد با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این خبرنگاران حین بازگشت از ولسوالی اسپین بولدک، در شهر قندهار مرکز این ولایت، بازداشت شده‌اند.

در همین حال، صدیق الله توحیدی، رییس کمیته مصوونیت خبرنگاران با تأیید این خبر گفت که سه تن از خبرنگاران به شمول مدیر مسوول «رادیو صدای ملت» در قندهار از سوی امنیت ملی بازداشت شده‌اند.

به گفته توحیدی این خبرنگاران خلاف توصیه دولت به ساحه زیر کنترل طالبان در ولسوالی اسپین بولدک قندهار رفته‌اند و  پس از گفت‌وگو با طالبان، نوار تصویری‌ مصاحبه با آن‌ها را در سایت‌شان نشر کرده بودند.

طبق اعلام انجمن خبرنگاران آزاد افغانستان، بسم الله وطن پرست مدیر مسوول و محیب عبیدی خبرنگار رادیو صدای ملت در قندهار، قدرت سلطانی، ثناوالله سیام خبرنگار آژانس شینوا از جمله خبرنگاران بازداشت شده‌ هستند.

در همین حال، این انجمن به نقل از امنیت ملی قندهار نوشته است که  این نهاد به دستور شورای امنیت ملی از کابل این خبرنگاران را بازداشت کرده است.

انجمن خبرنگاران آزاد افغانستان از امنیت ملی خواسته است که هرچه زودتر خبرنگاران بازداشت شده را آزاد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала