Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

تعهد آمریکا برای بمباران بیشتر طالبان در افغانستان

© Sputnik / Vitaly Podvitskiتعهد آمریکا برای بمباران بیشتر طالبان در افغانستان
تعهد آمریکا برای بمباران بیشتر طالبان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2021
عضو شوید
ایالات متحده هشدار داده است که در صورت ادامه حملات و خشونت‌ها، ارتش آمریکا حملات هوایی در افغانستان را با شدت هرچه بیش‌تر ادامه می‌دهد.

درحالیکه نظامیان آمریکایی تا پایان آگست قرار است بطور کامل از افغانستان خارج شوند، ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) گفت که نیروی هوایی این کشور به حملات هوایی در حمایت از نیروهای افغان که با حملات طالبان مواجه هستند، ادامه خواهد داد.

مکنزی در سفر به کابل در یک نشست خبری گفت: آمریکا طی چند روز گذشته حملات هوایی خود را برای پشتیبانی از نیروهای افغان افزایش داده است و ما آماده هستیم که در صورت ادامه حملات طالبان این سطح افزایش یافته حمایت را در هفته‌های آینده نیز ادامه دهیم.

طالبان در ماه‌های اخیر حملات خود را به شدت افزایش داده است. این گروه مدعی تصرف نزدیک به 200 ولسوالی و 90 درصد مناطق مرزی است؛ ادعایی که از سوی نهادهای امنیتی تکذیب شده است.

این گروه به رغم این که گفته‌به شهرها حمله نمی‌کنند، اما تاکنون به چندین شهر حمله کرده است.

در جریان موج جدیدی از حملات طالبان، ارتش آمریکا نیز مواضع طالبان را در برخی از ولایت‌ها بمباران کرده است. طالبان نسبت به پیامد این موضوع هشدار داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала