8 خطر ناشی از پرداخت با کارت بانکی

© Sputnik / Vasiliy Batanov8 امکان خطرناک پرداخت با کارت بانکی
8 امکان خطرناک پرداخت با کارت بانکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2021
عضو شوید
از 8 حوادث نام گرفته شده است که پرداخت غیر نقدی با کارت بانکی می تواند خطرناک باشد.

به گزارش اسپوتنیک، با مروج شدن کارت های بانکی، پرداخت غیر نقدی به یک پدیده بسیار رایج تبدیل شده است، اما همیشه امن نیست. قبل از پرداخت باید دقیق فکر کنید.

اگر وب سایت با "HTTPS" شروع نمی شود

اگر این پنج حرف در نوار آدرس مشاهده نمی شود، حتماً اتصال به سایت امن نیست. با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود، نمی توانید روی محرمانه بودن کامل انتقال آنها حساب کنید. کارشناسان توصیه نمی کنند که از طریق سایت های بدون امنیت پرداخت های نقدی انجام دهید. در موارد اضطراری، از سیستم های پرداخت الکترونیکی استفاده کنید.

پست الکترونیک

به ایمیل های که از شما می خواهند مشخصات کارت بانکی خود را ارائه دهید، هرگز پاسخ ندهید. شما می توانید قربانی فیشینگ - نوعی تقلب بانکی شوید. به نظر می رسد که فعلاً این توصیه ضروری است، اما بسیاری آن را فراموش می کنند و فریب می خورند. قبل از کلیک کردن روی پیوند یا پاسخ دادن به یک ایمیل، به دنبال نشانه های رایج فیشینگ در متن باشید: خطاهای دستوری، جمله های عجیب و غریب که برای زبان روسی معمول نیست، آرم های بی کیفیت.

خیریه جاده یی

ساکنان شهرهای بزرگ بیش از یک بار توانسته اند با داوطلبان برخی بنیادها در حال جمع آوری کمک های مالی از رهگذران در جاده ها دیدار کنند. صدقه کار نیک است، اما مراقب باشید. نمایندگان صندوق ممکن است اطلاعات تماس شما را بخواهند تا بعداً با شما تماس بگیرند، اما آنها حق ندارند مشخصات کارت بانکی را طلب کنند - این اقدامات غیرقانونی است.

مکالمه تیلفونی

سعی کنید اطلاعات کارت اعتباری خود را از طریق تیلفون - حتی به شخصی که کاملاً به او اعتماد دارید - ندهید. مکالمه شما ممکن است توسط افراد غریبه ای که به شما نزدیک هستند یا صحبت کننده شما شنیده شده است. به عنوان آخرین راه حل، ارسال اطلاعات از طریق پیام کوتاه یا پیام رسان است.

اگر چیزی در مورد فروشنده آنلاین مشخص نباشد

هنگام خرید آنلاین ، قبل از ارسال جزئیات پرداخت، اطلاعات در مورد تاجر، نظریات مشتریان، مشاهده حساب های شبکه های اجتماعی، بررسی اطلاعات تماس در اکاونت را کسب کنید.

اگر کارت پرداخت از دید شما پنهان است

بعضی اوقات، برای انجام پرداخت، فروشنده مجبور می شود کارت را برای چند دقیقه از مالک بگیرد - برای مثال، اگر ترمینال در اتاق دیگری واقع شده باشد. در بیشتر موارد ، همه چیز به خوبی ختم می شود ، اما کارشناسان از شما می خواهند که شرایطی را که اقدامات پرداخت در حضور شما انجام نمی شود ، به خصوص اگر در کشور دیگری هستید ، اجازه ندهید.

Wi-Fi عمومی

اگر به یک شبکه عمومی متصل هستید، نباید اطلاعات شخصی یا صورت حساب را در سایت وارد کنید - این آسانترین هک است. در صورت نیاز به پرداخت ، از Wi-Fi عمومی جدا شوید و از اتصال ایمن استفاده کنید.

کمپیوتر عمومی

جستجوی اطلاعات حداکثر توانایی پرداخت هزینه هنگام استفاده از کمپیوتر است که برای طیف وسیعی از افراد قابل دسترسی است (مواردی که در کتابخانه ها یا مؤسسات آموزشی نصب شده اند). کمپیوتر می تواند حاوی ویروس ها یا برنامه هایی مانند  ""keyloggers باشد که اطلاعات مربوط به کلیدهای فشار داده شده توسط کاربر را ذخیره می کند. تاجر را بررسی کنید. بررسی مشتری، مشاهده حساب های شبکه های اجتماعی، بررسی اطلاعات تماس در موتورهای جستجو بسیار مهم می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала