بازرسان پرونده ترور رئیس جمهور هائیتی تهدید به مرگ شدند

© REUTERS / Ludovic Marin / PoolПрезидент Гаити Моис Жовенель выступает на пресс-конференции в Елисейском дворце в Париже, Франция
Президент Гаити Моис Жовенель выступает на пресс-конференции в Елисейском дворце в Париже, Франция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2021
عضو شوید
افرادی که در تحقیقات ترور رئیس جمهور هائیتی دست دارند از سوی افراد ناشناس تهدید به مرگ شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی CNN افراد ناشناس بازرسانی را که پرونده ترور ژووِنل موئیس، رئیس جمهور هائیتی را بررسی می‌کنند تهدید به مرگ نموده اند.

این شبکه به منابع و همچنین اسنادی از وزارت دادگستری هائیتی استناد نموده است. طبق اطلاعات دریافت شده توسط روزنامه نگاران، برخی از محققان این پرونده از شماره های ناشناس، پیام های تهدید آمیز دریافت نموده اند.

Жовенел Мойз обращается к СМИ рядом со своей женой Мартиной после победы на президентских выборах 2016 года в Порт-о-Пренсе, Гаити - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
رئیس جمهور هائیتی در خانه‌اش ترور شد

در یکی از پیام های ارسالی به مقامات آمده است: "سلام کارمند، برای گلوله ای در سر آماده شو، آنها به تو دستور دادند و و تو هم اجرا کردی".

تهدید به مرگ تنها چیزی نیست که مانع کار محققان هائیتی می شود. منابع این شرکت تلویزیونی ادعا می کنند که آنها بارها  به طریقه های گوناگون با تلاش اشخاص ثالث برای مداخله در اقدامات تحقیقاتی مواجه شده اند؛ آنها معتقد اند که زمان تهدیدها نشان می دهد مهاجمان از پیشرفت تحقیقات خبر دارند.

صدراعظم هائیتی در تارخ هفتم جولای اعلام کرد افراد مسلح ناشناس، ژووِنل موئیس، رییس جمهور این کشور را در محل اقامتش ترور کردند.

ژووِنل موئیس در سال 2017 به ریاست جمهوری هائیتی رسید، ولی با چالش‌های بسیاری مواجه بود، و مخالفان او را به فساد مالی، و تلاش برای ایجاد دیکتاتوری متهم کر‌دند، اتهاماتی که رئیس جمهوری هائیتی آنها را نپذیرفت.

هائیتی یکی از فقیرترین کشور‌های جهان است و علاوه بر بحران اقتصادی و خرابی و مرگ و میرِ ناشی از طوفان‌های سهمگین استوایی٬ بیش از یک سال است که درگیر اختلافات شدید سیاسی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала