سخنگوی کرملین: اوضاع عراق و افغانستان کاملاً از هم متفاوت است

© Sputnik / Alekseiy Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر کرملین: اوضاع در عراق و افغانستان کاملاً متفاوت است
کرملین: اوضاع در عراق و افغانستان کاملاً متفاوت است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2021
عضو شوید
سخنگوی دفتر مطبوعاتی کرملین بیان داشت که اوضاع افغانستان و عراق کاملا از هم متفاوت است و به سختی می‌توان آنها را با هم مقایسه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه معتقد است که اوضاع در عراق و افغانستان کاملاً متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد که به سختی می توان در اینجا مقایسه‌ی را انجام داد.

توافق صورت گرفت؛ زمان خروج نظامیان امریکا از عراق اعلام شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2021
توافق صورت گرفت؛ زمان خروج نظامیان امریکا از عراق اعلام شد

گفتنی است پیشتر در پایان چهارمین دور مذاکرات استراتژیک میان عراق و ایالات متحده، دو طرف توافق کردند همه نیروهای جنگی آمریکا تا پایان سال 2021 از عراق خارج شوند.

مقامات ارشد آمریکایی اعلام کردند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، و مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر   پایان مأموریت رزمی نیروهای این کشور اعلام می‌کنند.

توافق در این خصوص در بیانیه نهایی که شامگاه دوشنبه در پایان چهارمین و آخرین دور گفتگوهای استراتژیک بین دو کشور صادر گشت، اعلام شد.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین درباره اخبار مبنی بر تصمیم آمریکا برای خروج از عراق گفت:" اوضاع در عراق و افغانستان متفاوت است، بعید است بتوان آن ها را یکی و مشابه دانست. با تکرار می کنم که همه می خواهیم که بار مناقشه ای منطقه با موارد و اتفاقات دیگر افزایش پیدا نکند."

سخنگوی کرملین در ادامه گفت، درباره خروج آمریکا از عراق اوضاع را زیر نظر می گیریم، دوست نداریم یک کشور دیگر به تنش های بالقوه منطقه افزوده شود.

یادآوری می‌کنیم، که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتمبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فبروری سال 2020 در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به امضا رسیده است، متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала