واکنش نبیل به فرار سربازان افغانستانی به پاکستان

© Photo / Facebook/RNواکنش نبیل به فرار سربازان افغانستانی به پاکستان
واکنش نبیل به فرار سربازان افغانستانی به پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2021
عضو شوید
تصمیم گیران حکومت اگر اندک ترین شرم وجدانی می داشت، با دیدن صحنه فرار و تسلیمی سربازان افغانستانی به طرف پاکستانی باید کناره گیری می کردند. 
 پاکستان به 46 نظامی افغانستان پناهندگی داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2021
پاکستان به 46 نظامی افغانستان پناهندگی داد

به گزارش اسپوتنیک، رحمت الله نبیل نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری و رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در واکنش به فرار سربازان افغانستانی به پاکستان چنین نوشته است: این متن کوتاه را از اعماق قلبم مينويسم؛ از بُغضی می‌نویسم که در تمام تار و پودم فریاد می‌کشد.

او در ادامه افزوده است، که امروز شاهد صدمه رسيدن به بزرگ‌ترین ارزش زندگی‌ام مرا واداشت كه بنويسم كه؛ اگر اندک‌ترین شرم در ضمیر و وجدان تصمیم‌گیران حكومت وجود می‌داشت، با ديدن صحنهٔ فرار و تسليمى سربازان افغان به طرف پاكستان، بايد استعفا می‌دادند و از مردم افغانستان بابت آن معذرت می‌خواستند. اختلاف نظر سياسى ما باشد بجايش، اما شرم ملى ما مشترک است!
نبیل خطاب به مسئولان حکومت افغانستان نوشته است، که مسئولان ناکاره و وجدان خوابیده، تصمیم‌گیران هیاهوی‌گر و پاپولیست فیس‌بوکی، با ديدن اين صحنه وجدان خوابيده و پوسيده‌شان بايد تكان می‌خورد، اما دردا و دریغا كه ديگر رهبران و حكمروایان حکومت ما، ارزش‌هاى ملى را چنان خار و ذلیل کرده‌اند که هیچ ارزشی برای‌شان اهميت ندارد!
در ادامه او نوشته است، که واى كه چه ارزش‌های اين كشور را كه شما پوسيده و نابود نساختيد و به باد فنا نداديد! اگر امروز وجدانی وجود داشت؛ يک و يا چندين تن استعفا می‌دادند، تا غرور ملی یک ملت چنین به مسخره گرفته نمی‌شد. اما افسوس…
در پایان او افزوده است، که به حرف و مشوره اولاد اين خاک كه مادر است، شما اهميت نداديد، اما به "مايكل سمپل ها و شاگردانش و باجوه‌ها و شاگردانش" گوش داديد!
پ.ن: در اينجا مسئولین جديد مخاطبم نيستند!

یادآوری می کنیم، که بیش از 40 سرباز افغانستانی چند روز پیش به پاکستان فرار کردند، اما دولت افغانستان فرار سربازان را رد کرد، در همین حال گروه طالبان ویدیوی فرار سربازان افغانستانی را به پاکستان به نشر رسانیده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала