انتقاد کاردار سفارت آمریکا در کابل: طالبان در روند صلح کار شکنی می‌کنند

© Photo / U.S. Embassy Kabulانتقاد کاردار سفارت آمریکا در کابل: طالبان در روند صلح کار شکنی می‌کنند
انتقاد کاردار سفارت آمریکا در کابل: طالبان در روند صلح کار شکنی می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2021
عضو شوید
شارژدافیر و سرپرست سفارت ایالات متحده در کابل گروه طالبان را به کارشکنی در روند آغاز مذاکرات معنادار صلح، متهم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، راس ویلسن، کاردار سفارت آمریکا در کابل،شام روز دوشنبه (4 اسد) در حساب این سفارت در توییتر نوشته که سکوت طالبان در برابر آغاز مذاکرات معنادار صلح بی‌تفاوتی این گروه را در مقابل غیرنظامیان افغان نشان می‌دهد.

وی گفته که هر روز در افغانستان خون بیشتر ریخته و این کشور بیشتر ویران می شود. او افزوده که با اشتراک در مذاکرات می‌توان جلو خونریزی و ویرانی را گرفت.

آقای ویلسن از چند روز به این‌سو، در توییت هایش به طور متواتر خواستار آتش‌بس شده و از طالبان خواسته که خشونت را فوراً متوقف کنند.

وی همچنان به ارقام تلفات غیرنظامیان در شش ماه اول سال جاری در افغانستان اشاره کرده است.

گفتنی است که نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) با نشر گزارش شش ماه اول سال 2021 میلادی گفته که در این مدت 5183 غیر نظامی در افغانستان کشته و زخمی شده اند.

در گزارش سازمان ملل که روز دوشنبه منتشر شده، آمده که تلفات افراد ملکی در افغانستان در نیمه اول سال 2021 به ویژه پس از ماه می که خروج نیروهای خارجی آغاز شده، به بالاترین سطحِ خود (از آغاز ثبت تلفات افراد ملکی توسط یوناما در سال 2009) رسیده است.

این سازمان افزوده که از ابتدای سال جاری میلادی تا اکنون 1659 غیر نظامی کشته و 3254 غیر نظامی دیگر در جنگ‌های مسلحانه در افغانستان، زخمی شده‌اند.

یوناما گفته، این رقم نشان دهنده‌ 47 درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابهِ سال 2020 می باشد. اکثر این تلفات در ماه‌های می و جون رخ داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала