دانش: در رویداد های اخیر شماری به عنوان "جاده صاف کن طالبان" امر سکوت و تسلیمی دادند

© facebookMedia office of The Second Vice President of Islamic Republic of Afghanistanدانش: توافقنامه امریکا با طالبان پایه حل اختلاف ها نیست
دانش: توافقنامه امریکا با طالبان پایه حل اختلاف ها نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2021
عضو شوید
معاون دوم ریاست جمهوری در یک یادداشت فیسبوکی با اشاره به پیشروی طالبان در برخی مناطق گفته که رویدادهای اخیر در ولایات مختلف نشان داد که عده‌ای به عنوان مار داخل آستین دست به خیانت زدند.

به گزارش اسپوتنیک، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری کشور در یادداشتی در صفحه فیسبوکش زیر عنوان "ضرورت اتحاد برای مقاومت و پرهیز از هر نوع اختلاف درونی و فرعی دیگر" در شرایط کنونی، برای دفاع از سرزمین، اولین اصل حیاتی حفظ وحدت می‌باشد.

وی گفته،‌ در شرایط حساس کنونی که گروه طالبان در خیال تصرف همه افغانستان و تسلط بر مناطق از طریق جنگ و تغلب است و در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، مردم شجاع ما هم تصمیم گرفته اند که در مقابل این تهاجمات وحشیانه، برای دفاع از سرزمین و حریم عزت خود به طور همه جانبه مقاومت کنند، اولین اصل حیاتی و سرنوشت ساز، حفظ همبستگی ملی در سطح کشور و حفظ وحدت و همدلی مردم در هر ولایت و در هر ولسوالی است.

معاون دوم ریاست جمهوری بیان داشته، در صورتی که مردم یک منطقه بین خود متحد و هماهنگ باشند، طالبان به هیچ صورت نمی‌توانند در آن منطقه رخنه ایجاد کنند و یا مسلط شوند. مردم نباید اجازه دهند که کسی و یا گروهی به هر نام و عنوانی، باعث نفاق و شقاق شوند و یا اختلافات درونی حزبی و قومی و قبیله ای را دامن بزنند و نیروهای مردمی را مصروف رقابت‌های محلی و کشمکش ها و اختلافات فرعی بسازند و از هدف اصلی یعنی مقاومت در مقابل مهاجمان طالب باز دارند.

آقای دانش افزوده،‌ رویدادهای اخیر در ولایات مختلف نشان داد که عده ای به عنوان مار داخل آستین دست به خیانت زدند و یا به عنوان جاده صاف کن های گروه مهاجم طالبان، امر سکوت و تسلیم می دادند و به تضعیف روحیه مردم می پرداختند و تبلیغ می‌کردند که طالبان حتما آمدنی است و دولت از مردم حمایت نمی کند و هر نوع مقاومت بیهوده است و باید مردم تسلیم شوند. این افراد آگاهانه یا ناآگاهانه به سرنوشت ملت و مردم خود خیانت می کنند و نمی دانند که طالبان در صورت تسلط بر یک منطقه بر هیچ کسی رحم نخواهند کرد.

معاون دوم ریاست جمهوری گفته،‌خوشبختانه مردم متوجه حقایق و واقعیت ها هستند و منافع واقعی خود را درست درک می کنند و به همین دلیل بر هیاهوی بلندگوهای طالبان و زهرپاشی های آنان جواب منفی دادند و در شمال و جنوب و شرق و غرب کشور و مخصوصا در بامیان و دایکندی و غور و غزنی و قندهار و مناطق دیگر متحدانه صدای مقاومت بلند کردند و به افشای توطئه ها و دسایس طالبان پرداختند و ولسوالی های زیادی را دوباره از لوث وجود طالبان آزاد ساختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала