Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پایان قرنطینه برای ورزشکاران؛ حکومت مجوز بازگشایی باشگاه‌های ورزشی را صادر کرد + عکس

© Photo / مجیب قاری زادهمسابقات ورزش پهلوانی بخش زون مرکز
مسابقات ورزش پهلوانی بخش زون مرکز  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2021
عضو شوید
اداره تربیت بدنی و ورزش کشور، با انتشار اعلامیه‌ای به ورزشکاران و باشگاه‌ها اجازه از سرگیری فعالیت‌های شان را داد و به آن‌ها توصیه کرد تا پروتکل‌های بهداشتی را شدیداً در نظر بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، چندی قبل با شیوع موج جدید ویروس کرونا، حکومت تصمیم گرفت باشگاه‌های ورزش را قرنطینه کند و به این ترتیب فعالیت ورزشی به تمرینات خانگی و آزاد محدود شد.
حالا که ویروس کرونا سیر نزولی خود را طی می‌کند، حکومت مجوز بازگشایی باشگاه‌ها را صادر کرد و از فردا ورزشکاران می‌توانند در باشگاه‌های شان به صورت عادی به تمرین بپردازند.
این موضوع را اداره تربیت بدنی و ورزش کشور با انتشار بیانیه‌ای همگانی و به ورزشکار توصیه کرد تا نکات صحی و پروتکل‌ها را در زمان تمرین جداً در نظر بگیرند.
در بیانیه اداره تربیت بدنی در این مورد آمده است:" قبلا بر اساس مکتوب شماره ۸۰۶۴ مورخ ۳/۱۹/۱۴۰۰ آمریت اسناد ارتباط وزارت صحت عامه و حکم شماره ۴۳۱-۴۷۲ معاونیت فنی و مسلکی مبنی بر جلوگیری و تعطیلی مسابقات و برنامه های ورزشی اصدار یافته بود.

اکنون با توجه به اعلامیه وزارت صحت عامه ایام قرنطین با در نظر داشت احتمامات بهداشتی پایان یافته و تمرینات برنامه ها و مسابقات ورزشی با رعایت جدی شرایط ذیل در مرکز و ولایات سر از تاریخ ۵/۵/۱۴۰۰آغاز گردد.

1-حین انجام فعالیت های ورزشی، تمرینات و مسابقات در میدان ها، سالون ها و جمنازیوم ها تدابیر صحی وقایوی را طبق رهنمود وزارت صحت عامه رعایت و در نظر داشته باشند.

 2- تطبیق واکسین کرونا و ارایه کارت واکسین قبل از حضور در رویداد های محلی و ملی در نظر گرفته شود.

3- آمریت صحیه ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش حین برگزاری مسابقات تدابیر خاص داشته مطابق پروتوکول های صحی در برگزاری مسابقات همکاری لازم نمایند.

همچنان هدایت داده میشود که به تمامی فدراسیون های ملی در سطح مرکز و نمایندگی های شان در سطح ولایات و مسوولین کلپ ها و مجموعه های ورزشی تفهیم گردد تا موارد فوق را جدی در نظر داشته، مطابق با رهنمود وزارت محترم صحت عامه برنامه های شان را به پیش ببرند در صورت عدم رعایت نکات فوق تمامی مسوولیت های بعدی متوجه بخش های ذیربط خواهد بود."

فعالیت ورزشکاران در حالی از سر گرفته می‌شود که برای مدت طولانی رقابت‌های داخلی برگزار نشده و این موضوع آسیب شدیداً به ورزشکاران زده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала