پیشنهاد میلیاردر امریکایی برای پرداخت هزینه های ناسا

© AP Photo / Donna Blankinshipپیشنهاد میلیاردر امریکایی برای پرداخت هزینه های ناسا
پیشنهاد میلیاردر امریکایی برای پرداخت هزینه های ناسا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2021
عضو شوید
میلیاردر آمریکایی جف بزوس در ازای مشارکت در برنامه ماه پیشنهاد پرداخت هزینه های ناسا را داد.

جف بزوس بنیانگذار آمازون در نامه‌ای سرگشاده به ناسا پیشنهاد کرده تا در ازای پرداخت چند میلیارد دالری به این سازمان، شرکت Blue Origin    بتواند در مأموریت‌های سفر به ماه شرکت کند.

ریچارد برانسون  میلیاردری که لذت پروازی خاص را چشید
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
میلیاردر انگلیس که لذت پرواز به فضا را چشید

این درحالی است که احتمال دارد ناسا برای مأموریت سفر به ماه با کمبود بودجه روبرو شود (به خصوص در بخش سیستم‌های فرود انسانی)، بزوس پیشنهاد کرده تا شکاف مالی این سازمان را پر کند. به طور دقیق ثروتمندترین مرد جهان به ناسا پیشنهاد کرده طی دو سال مالی آینده تمام پرداخت‌ها تا سقف 2 میلیارد دالر را انجام دهد تا این طرح دوباره فعال شود.

در ماه آپریل ناسا طی قراردادی به ارزش تقریبی 3 میلیارد دالر ساخت پایگاه ماه را به اسپیس ایکس واگذار کرد که این امر به اعتراض Blue Origin  منجر شد.

بزوس در نامه خود هشدار داده قرارداد ناسا با اسپیس ایکس سبب شده رقابت در حوزه پروازهای تجاری از بین برود و چنین اقدامی برخلاف برنامه‌های فضایی تجاری موفقیت آمیز این سازمان بوده است.

این درحالی است که Blue Origin   سیستمی برای فرود روی ماه طراحی کرده که می توان آن را با کمک موشک های مختلف (از جمله فالکون هوی،SLS، ولکان و نیو گلن)به فضا پرتاب کرد و تصمیم ناسا به حذف این شرکت از رقابت، منجر به حذف مزایای سیستم مذکور شد از سوی دیگر سیستم پرتاب اسپیس ایکس برای ارسال لندر به ماه نیازمند 10 بار پرتاب موشک استارشیپ است.

البته ناسا هنوز به این نامه پاسخی نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала