ادامۀ نبردها در افغانستان؛ در شبانه‌روز گذشته 20 ولایت گواه جنگ بوده‌اند

© Photo / 207 Zafar / 207 Zafarادامۀ نبردها در افغانستان؛ در شبانه‌روز گذشته 20 ولایت گواه جنگ بوده‌اند
ادامۀ نبردها در افغانستان؛ در شبانه‌روز گذشته 20 ولایت گواه جنگ بوده‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
عضو شوید
در شبانه‌روز گذشته دستکم 20 ولایت افغانستان گواه نبردها میان نیروهای دولتی و طالبان بوده‌اند که از این میان در غزنی، تخار، کندهار، هلمند و بغلان جنگ شدیدتری بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت دفاع ملی می‌گوید که عملیات‌های نیروهای امنیتی هم‌چنان ادامه دارد و در شبانه‌روز گذشته تلفات زیادی به گروه طالبان وارد شده‌است.

فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع ملی گفت: «عملیات‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان از طریق زمین و هوا بر مواضع طالبان به شکل منظم و دوامدار در حال اجرا است. تلفات طالبان نسبت به هر زمان دیگر افزایش پیدا کرده و با گذشت هر روز ساحات بیشتر زیر حاکمیت دشمن آزاد می‌شوند».

Вид на город Герат в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2021
وضع قیود شبگردی به استثنای ۳ ولایت در افغانستان

در همین حال، بخش‌هایی از شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب، پس از روز سه‌شنبه به اینسو گواه حمله‌های توپ و هاوان از سوی طالبان است. این وضعیت، باشنده‌گان شهر میمنه را نگران ساخته‌است.

مسعود عدیل، باشنده شهر میمنه گفت: «مردم نگران حمله‌های توپخانه طالبان در شهر میمنه استند. خواست مردم از طالبان این است که حملات هاوان و توپ را بر شهر میمنه توقف بدهند چون تلفات این حمله‌ها را مردم می‌بینند».

در شهرات هرات نیز وضعیت امنیتی نگران کننده‌است. نیروهای امنیتی بر گشت‌وگذار شبانه در این بزرگ شهر محدودیت وضع کرده‌اند.

تیمورشاه ترین، افسر پولیس در هرات بیان داشت: «به مردم در شهر هرات اطمینان می‌دهم که نگران امنیت شهر نباشند. تا یک قطره خون در بدن داریم برای دفاع از نوامیس ملی و حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی مبارزه می‌کنیم».

وزارت دفاع ملی می‌گوید که در 24 ساعت گذشته 189 طالب در عملیات‌های زمینی و هوایی در بخش‌های گونه گون کشور کشته شده‌اند و نزدیک به 140 تن دیگر زخم برداشته‌اند. طالبان درباره وارد شدن تلفات به افراد شان چیزی نگفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала