ارگ: روند ورود هزاران تروریست پاکستانی به خاک افغانستان ادامه دارد

© Photo / M.Naderiمرتضوی: فرماندهان محلی بر اساس قانون شورای امنیت ملی افغانستان دستگیر می شوند
مرتضوی: فرماندهان محلی بر اساس قانون شورای امنیت ملی افغانستان دستگیر می شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان بارها تاکید کرده است که طالبان جنگ نیابتی پاکستان در افغانستان را پیش می‌برند.

به گزارش اسپوتنیک،  ارگ ریاست جمهوری در بیاناتی اظهار داشته  که در ماه‌های اخیر هزاران تروریست از پاکستان وارد افغانستان شده‌اند و این روند  با شدت ادامه دارد.

  امرالله صالح: قطعه سرخ طالبان توسط ارتش پاکستان مدیریت می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2021
امرالله صالح: قطعه سرخ طالبان توسط ارتش پاکستان مدیریت می‌شود

معاون سخنگوی ریاست جمهوری با ارسال پیام ویدیویی به رسانه‌ها گفته که طالبان از سوی یک نهاد منظم در پاکستان، آموزش می‌بییند، تمویل می‌شوند و مورد تشویق هم قرار می‌گیرند.

وی افزوده:" براساس گزارش‌های موثق استخباراتی بیشتر از ده‌هزار تن شورشی از پاکستان وارد افغانستان شده و همچنان پانزده هزار تن دیگر ترغیب می‌شوند که وارد افغانستان شوند که نشاندهنده آن است که تربیه، تمویل و ترغیب طالبان را یک دستگاه منظم انجام می‌دهد که در پاکستان است."

این در حالی است که پیش از این نیز محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور گفته بود که در یک ماه اخیر،‌10 هزار تروریست خارجی از پاکستان و دیگر کشورها وارد افغانستان شده‌اند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان بارها تاکید کرده است که طالبان جنگ نیابتی پاکستان در افغانستان را پیش می‌برند.

در همین حال،‌ روز گذشته منظور پشتین رهبر جنبش تحفظ پشتون هنگام سخنرانی خود در جمع هزارن نفر در وزیرستان جنوبی در پاکستان گفت که پاکستان باید از مداخله منفی در افغانستان دست بردارد.

محسن داور یکی از اعضای دیگر این جنبش و عضو پارلمان پاکستان هم در سخنرانی در این تجمع گفت که افغانستان را نمی‌توانند به زور و جبر تسخیر کنند.

او افزود: "اگر کسی به این فکر است که می‌تواند تاج و تخت افغانستان را به زور حاصل کند یا تخت کابل را به زور بگیرد، من به آنها می‌گویم که این افغانستان قدیم نیست که شما به نام کمونیسم آنرا فریب می‌دادید، اکنون افغان‌ها می‌دانند که این جنگ علیه فساد و دالر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала