Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

المپیک توکیو؛ معصومه علی‌زاده هم آخر شد

معصومه علی‌زاده
معصومه علی‌زاده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
عضو شوید
معصومه علی‌زاده بایسکل‌سوار افغانستانی عضو تیم مهاجرین در المپیک توکیو با آخر شدن رقابت‌اش را به پایان رسانید.

به گزارش اسپوتنیک، معصومه علی‌زاده ورزش‌کاررشته بایسکل‌سواری مهاجر افغانستان مقیم در کشورفرانسه که عضو تیم پناهنگان کمیته بین‌المللی المپیک در المیپک 2020 توکیو است ، در بایسکل سواری روی جاده "Time trial"در برابر ۲۴ بایسکل‌سوار که اکثراً قهرمانان جهان و قاره‌ای بودند فاصله ۲۲.۱ کیلومتر را با ثبت زمان ۴۴ دقیقه و ۴ ثانیه و ۳۱ صدم ثانیه پیمود و در میان بهترین‌های جهان جایگاه آخر را بدست آورد.

در همین سبک یعنی تایم تریل، وان ولوتن هالندی طلا گرفت، مارلن روزیر از سویس نقره کسب کرد و واندر بریگن دیگر بایسکل‌سوار هالندی برونز بدست آورد.

کمیته بین‌المللی المپیک، فدراسیون بایسکل سواری فرانسه و اتحادیه بین المللی بایسکل سواری، برای معصومه علی‌زاده استثنا قائل شدند و برای این ورزش‌کار افغانستان بورسیه فوق العاده در نظر گرفتند تا به نمایندگی از 80 ملیون مهاجر در سرتاسر جهان در بازی‌های المپیک شرکت کند.

گفتنی است که از میان هزاران بایسکل‌سوار در این سبک تنها ۲۵ نفر حق اشتراک را داشتند که معصومه علی‌زاده برای نخستین بار در تاریخ بازی‌های المپیک در رشته بایسکل سواری به عنوان یک مهاجر شانس حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان را بدست آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала