جزئیات قتل عام جوانان از سوی طالبان وحشی در شکردره/ دولت ناتوان است

© REUTERS / Stringerطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
عضو شوید
پس از آغاز روند خروج سربازان خارجی از افغانستان و شدت گرفتن جنگ، قتل‌های زنجیره‌ای و مرموز در کشور افزایش یافته است. این قتل‌های مرموز نه‌تنها در مناطق جنگی نا امن بلکه در ولایت های امن افغانستان نیز رخ می‌دهد.

باشنده گان ولسوالی شکردره ولایت کابل می گویند که 5 تن از کارمندان دولت از جمله منسوبان نظامی از سوی گروه طالبان در مربوط ولسوالی شکردره کابل به گونه بی رحمانه به قتل رسیده اند.

تاکنون هیچ گروه یا فردی مسئولیت این قتل ها را بر عهده نگرفته است. دولت نیز نتوانسته است دلیل این قتل‌ها را بیابد و عاملان آن را شناسایی کند.

مولا گل راسخ،  رییس شورای عالی جوانان کابل در خصوص جزئیات پیدا شدن این اجساد به اسپوتنیک گفت:

«طالبان ساعت 19:30 دقیفه (جمعه شب، 1 اسد) در ولسوالی شکردره کابل ایست بازرسی ایجاد کرده و این پنج تن را پس از شناسایی به ولسوالی گلدره منتقل کرده و به قتل رسانده اند. آثار شکنجه برروی بدن آنها بیانگر آن است که این افراد بی گناه قبل از کشته شدن مورد اذیت و شکنجه بدنی قرار گرفته و سپس به گونه‌ی بسیار بی رحمانه تیرباران شده اند».

اقای راسخ می افزاید که این افراد باشنده گان قریه "حاجی پیک" ولسوالی شکردره  و کارمندان دولت بودند و با پولیس و ارتش همکاری داشتند

دستگیری یک سرگروه طالبان در شکردره کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2020
دستگیری یک سرگروه طالبان در شکردره کابل 
 «برخی از افراد ناخن های شان کشیده شده، شماری دیگر بینی شان را بریده بودند و برخی هم چشم‌ و زبان و گوش‌ نداشتند. جسد این افراد پس از تیر باران شدن به ولسوالی گلدره کابل منتقل شده بودند».

رییس شورای عالی جوانان کابل جزئیات این حادثه را چنین بیان می‌کند:

«افرادی مذکور درچک پاینتی که طالبان ایجاد کرده بودند از واسطه نوع کرولا پایین کشیده شدند و پس از شکنجه به شکل بی رحمانه به شهادت رسانده شدند. سپس اجساد شان در قریه نو آباد دشت ناصری ولسوالی گلدره انداخته شده که پولیس  قوماندانی ولسوالی گلدره بعد از اخذ اطلاع مشترک با امنیت ملی و افسران ارتش  ساحه ذکر شده را انسداد و تیم بررسی مطالبه شد. این تیم بعد از بررسی محل واقعه، اجساد  را به شفاخانه  300 بستر منتقل نمودند که دیروز دفن شدند.»

اسامی مقتولان از قرار ذیل است:

  •   سید کمال الدین فرزند سید حسام الدین وظیفه بریدمل اردوی پکتیا، سن - 25 سال.
  •  سید بهیر الدین فرزند سید حسام الدین سرباز قوماندانی امنیه ولایت زابل.
  •  نیاز محمد فرزند گل محمد ساتنمن پولیس لوای انتقالات،  سن- 30 سال.
  •  رامش فرزند قسیم،ساتنمن قطعه خاص.
  •  فهیم فرزند سید میر گل اجیر شفاخان 300 بستر پولیس، سن - 30 سال.

 آقای راسخ می‌گوید این یک امر روشن است که این جنایت را طالبان مرتکب شده  و  همه می دانیم که  وزارت داخله  و پولیس قادر نیست تا جلو این گونه جنایات طالبان گرفته شود. رییس شورای عالی جوانان ولایت کابل در ادامه گفت:

«در نزدیکی کندک اردوی ملی چندین بار است که طالبان عملیات می‌کنند ولی هیچگونه اقدام جدی برای جلوگیری از این گونه جنایات گرفته نشده و اکنون نیز وزارت داخله موضوع عدم شناسایی هویت این افراد را بهانه قرارداده است در حالی که همه این افراد باشندگان این ولسوالی بودند و شهرت شان نیز مشخص است».

رهبری شورای عالی جوانان ولایت کابل بخصوص شورای عالی جوانان ولسوالی شکردره ضمن ابراز تسليت و همدردی با خانواده های شهدا از حکومت خواسته تا جلو اینگونه فعالیت های تروریستی را بگیرد و از مردم محل نیز می‌خواهد تا در برابر این وحشی صفتان ایستاده گی نمایند.

شایان ذکر است پیشتر فردوس فرامرز سخنگوی پولیس کابل با تایید این رویداد به رسانه ها  گفت که قضیه از سوی تیم های تحقیقاتی مشترک زیر بررسی است تا عاملان رویداد شناسایی شوند.

اقای فرامز در باره هویت کشته شدگان جزئیات نداد.

ولسوالی شکردره در شمال کابل از جمله ولسوالی های ناامن پایتخت به شمار میرود و باشنده گان این ولسوالی از جابجا شدن افراد وابسته به گروه طالبان در این ولسوالی خبر داده بودند.

گروه طالبان در این باره تا هنوز چیزی نگفته.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала