روسیه : مسکو آماده برگزاری نشست جدید "تروئیکای گسترش یافته" درباره افغانستان است

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه : مسکو آماده برگزاری نشست جدید "تروئیکای گسترش یافته" درباره افغانستان است
روسیه : مسکو آماده برگزاری نشست جدید تروئیکای گسترش یافته درباره افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
عضو شوید
سفیر روسیه در آمریکا از آمادگی مسکو برای برگزاری نشست جدید "ترویکای توسعه یافته" با شرکت آمریکا، پاکستان و افغانستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن می‌گوید،  از آنجا که روسیه و ایالات متحده در افغانستان منافع مشترک دارند، نیاز است تا مذاکرات آغاز و یک حکومت انتقالی – ائتلافی ایجاد شود و مسکو آماده است دور جدید کنفرانس "ترویکای گسترش یافته" در مورد افغانستان را میزبانی کند.

بیانیه مشترک «ترویکای توسعه‌یافته» درباره توافق صلح‌آمیز در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
بیانیه مشترک «ترویکای توسعه‌یافته» درباره توافق صلح‌آمیز در افغانستان

به گفته آناتولی آنتونوف، روسیه و ایالات متحده باید گفتگوی اساسی درباره افغانستان را ادامه دهند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده روابط دو جانبه را در سطح نمایندگان ویژه ارزیابی می کنند. منافع ما و هماهنگی تلاش ها میان مسکو و واشنگتن در حل و فصل افغانستان از بسیاری جهات  با هم مشابه است. با توجه به تشدید اوضاع در افغانستان  مهم است که روند مذاکرات اساسی بین کابل و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) برای تشکیل یک رهبری انتقالی - ائتلافی  جدید، آغاز شود

آنتونوف گفت: "از طرف ما این آمادگی وجود دارد تا زمانی که شرایط لازم مهیا شود نشست بعدی "تروئیکای گسترش یافته" با مشاركت روسیه، آمریكا، چین و پاكستان را در مسكو برگزار كنیم. نمایندگان دولت افغانستان و مخالفان مسلح به این نشست دعوت شوند. در یک فضای سازنده، درباره مشخصات دولت آینده افغانستان بحث شود. مهم است که نیروهای سیاسی افغانستان بدون فشار خارجی در این مورد به توافق برسند.

گفتنی است نخستین دور کنفرانس موسوم به تروئیکا ی توسعه یافته اواخر ماه آپریل امسال  در قطر برگزار شد که در آن کشورهای روسیه، چین، آمریکا و پاکستان در اطلاعیه ای مشترک حمایت از مذاکرات بین‌ افغانستانی برای کمک به طرف‌ها با هدف توافق و آتش‌بس جامع اعلام کردند.

این کشورها تأکید کردند به  هیج عنوان از حکومتی که با زور و خشونت  در افغانستان حاکم شود، حمایت نمی ‌کنند.

در این نشست با توجه به خروج نیروهای ناتو و آمریکا، تأکید شده است که هرنوع خروج باید متضمن ثبات افغانستان باشد و  در جریان خروج از افغانستان، روند صلح نباید مختل شود و هیچ گونه جنگ و خونریزی  رخ دهد و امنیت نیروهای بین‌المللی تأمین شود.

 کشورهای عضو تروئیکای توسعه‌یافته، از طالبان خواسته‌اند که تعهدات خود درباره قطع روابط با گروه‌های تروریستی و جلوگیری از استفاده گروه‌ها و افراد تروریستی از خاک افغانستان برای تهدید امنیت هر کشور دیگر عمل کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала