سفر ملا برادر با یک هیأت نه نفره به چین

© Sputnikталибан талибы москва афганистан переговоры московский формат
талибан талибы москва афганистан переговоры московский формат  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
عضو شوید
یک هیأت نه نفری طالبان به ریاست ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی و رییس دفتر این گروه در قطر در یک سفر دو روزه به چین رفته است.

 به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطربا نشر سلسله توییتی گفته است که این هیأت روز سه‌شنبه (5اسد) به دعوت رسمی چین، به این کشور سفر کرده است.

وزارت امور خارجه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
واکنش وزارت خارجه به سفر هیأت طالبان به ترکمنستان

او تصریح کرده است که هیأت طالبان  با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان دیدار کرده است. به گفته محمدنعیم در این دیدارها پیرامون صلح، مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی گفت‌وگو شده است.

سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان گفته است که این گروه به چین اطمینان داده است که از خاک افغانستان علیه امنیت هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

او تأکید کرده است که چین نیز به همکاری خود با مردم افغانستان ادامه می‌دهد. همین‌طور محمد نعیم افزوده است که کشور چین اطمینان داده است که به امور داخلی افغانستان مداخله نمی‌کند.

این هیأت در حالی به چین سفر کرده است که طالبان حملات‌شان را بر نقاط مختلف افغانستان از جمله ولایت بدخشان هم مرز با چین افزایش داده‌اند. جنگ‌جویان گروه طالبان در جریان ماه‌های اخیر بیش از 100 ولسوالی را تصرف کرده‌اند.

در کمتر از یک ماه اخیر، هیأت‌های طالبان به دست‌کم چهار کشور منطقه سفر کرده‌اند. در نیمه‌ی ماه سرطان هیأتی از دفتر طالبان به ریاست شیرمحمدعباس استانکزی به تهران رفت.

به تعقیب آن، هیأت‌های طالبان به روسیه و ترکمنستان نیز سفر و با مقام‌های آن کشور دیدار کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала