بایدن روسیه و چین را "رقبای خطرناک" آمریکا دانست

© REUTERS / Tom Brennerبایدن روسیه و چین را "رقبای خطرناک" آمریکا دانست
بایدن روسیه و چین را رقبای خطرناک آمریکا دانست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید واشنگتن مجبور است با مسکو و پکن همکاری کند، اگر چه به عقیده وی، این دو کشور"رقبای خطرناکی" برای آمریکا هستند.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدنرئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در سخنرانی خود با اشاره به تهدید روسیه و چین گفت جهان به طور چشمگیری در حال تغییر است. بنابراین، بسیار مهم است که ایالات متحده با شرکا و متحدان خود برای حفظ مزیت فناوری ، تقویت زنجیره های تأمین و اطمینان از اینکه قوانین حاکم بر فناوری از دموکراسی پشتیبانی می کنند، و نه خودکامگی، همکاری نزدیک داشته باشد.

متهم شدن چین به همکاری با هکرها ازسوی بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
متهم شدن چین به همکاری با هکرها ازسوی بایدن

بایدن گفت: "در عین حال، ما باید در همکاری با کشورهایی مانند چین و روسیه که رقیب آمریکا هستند[احتمالاً رقبای مرگبار]  در آینده کار کنیم."

 بایدن با ابراز نگرانی از حملات اخیر سایبری از جمله باج افزاری مدعی شد اگر ما وارد یک جنگ تمام عیار با یک قدرت بزرگ شویم، دلیلش حمله سایبری خواهد بود.

بایدن به عنوان نمونه از نکاتی که منافع این کشورها با هم  در آن مطابقت دارد، مبارزه با تغییر اقلیم را یاد کرد. وی تأکید کرد که این تهدید مشترک همه کشورها را تحت تأثیر قرار می دهد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین ادعا کرد، روسیه در تلاش برای تاثیرگذاری در انتخابات میان دوره ای سال 2022 ، اطلاعات گمراه کننده منتشر می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала